La crisi sanitària pel coronavirus ha deixat l'economia devastada, i molts negocis reclamen solucions i recompenses davant la pandèmia. I a tot això, on queden les asseguradores? Aquest és el cas de Ferran Jori, el CEO i president executiu de la corredora d'assegurances Jori Armengol, qui assevera que en un moment en què cal reinventar-se, "el canvi climàtic i la pandèmia farà que pugin els preus de les pòlisses". 

En una entrevista a ElNacional.cat, Jori assegura que "les assegurances són un negoci força peculiar perquè sempre funciona, sempre hi ha necessitat de pal·liar riscos" de manera que "generalment, tenim poques conseqüències per les crisis". Ara bé, "el canvi climàtic està afectant molt el sector, i tant això com la pandemia farà que pugin els preus de les pòlisses". 

Jori explica que les assegurances engloben tantes coses que "el nostre sector sempre s’equilibra, els seguros de cotxes, per exemple, han baixat molt perquè no hi ha hagut sinistres durant mesos, però en altres camps pujaran i s'acabaran equilibrant els mercats". 

Sobre la pandèmia, Jori aclareix que encara no hi ha cap clàusula capaç de cobrir els efectes d'una pandèmia, i que respecte a la pèrdua de beneficis de les empreses, "hi ha una exclusió explícita en totes les assegurances, perquè si les asseguradores haguessin de pagar totes les pèrdues de totes les empreses ens quedaríem sense companyies", explica. Amb tot, assevera que el sector haurà de reinventar-se, ja no per la Covid-19 però sí per a futures situacions similars.

D'altra banda, Jori apunta els canvis laborals que han vingut amb la crisi sanitària, com ara el teletreball, també requereixen d'adaptacions en el món de l'assegurança degut a l'augment del ciberrisc.

L'empresa familiar i el #DonarLaCara

Jori Armengol és una empresa familiar que suma ja 125 anys d'història i té presència a Barcelona, Madrid i Bilbau, entre altres, i ara està dirigida per la cinquena generació. Tot i que la crisi sanitària ha afectat els mercats, Ferran Jori recorda que "no hem fet cap ERTO, principalment perquè ja estàvem digitalitzats abans de la crisi i hem pogut suportar el confinament".  

Com Jori Armengol, són moltes les empreses familiars que han sobreviscut la pandèmia i han hagut de fer mans i mànigues per superar el tràngol i seguir oferint els seus serveis. És per aquest motiu que neix el moviment 'Donar La Cara', una iniciativa que compta amb més de 1.400 companyies familiars per mostrar el seu compromís per superar la crisi. 

Segons recorda Jori, "el Donar la Cara és una mica això: els empresaris sembla que siguem els últims i els dolents de la pel·lícula, però en el fons som els que generem riquesa, llocs de treball, impostos, etcètera". "Reivindiquem que se’ns tingui en compte", assevera Jori.