En les últimes setmanes, Inditex està sent notícia. Si fa dues setmanes s'anunciava que Pablo Isla deixaria de ser al capdavant de la multinacional espanyola, aquest dimecres han donat a conèixer que en els primers nou mesos desu exercici fiscal l'empresa va obtenir un benefici net de 2.500 milions d'euros, un 273% més que en el mateix període de 2020 (671 milions) i 220 milions menys que el 2019, segons va informar aquest dimecres el grup tèxtil a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Les vendes totals entre febrer i octubre van ascendir a 19.325 milions, un 37% més que en el mateix període de 2020, però encara 500 milions per darrere del període prepandèmia de 2019 (19.820 milions d'euros), ha precisat la companyia, que engloba a les marques Zara, ZaraHome, MassimoDutti, Pull&Bear, Bershka, Oysho, Uterqüe, Stradivarius i Lefties.

El fins i tot president del grup, Pablo Isla, que cedirà el testimoni el pròxim 1 d'abril, qualifica els resultats de "molt satisfactoris" i opina que "posen de manifest una vegada més la solidesa" del model de negoci i l'estratègia d'integració entre el món físic i el digital. De fet, la venda electrònica a tipus de canvi constant de la cadena tèxtil va créixer en els nou primers mesos un 28% respecte al mateix període de 2020, i un 124% si es compara amb la de 2019.

El nou conseller delegat, Óscar García Maceiras, destaca també en una nota el signe dels resultats "en el moment actual". Per al directiu, les xifres "confirmen la importància de continuar, d'aprofundir i de desenvolupar aquest model, que identifica i diferencia l'empresa."

El resultat brut d'explotació (ebitda) es va situar en 5.431 milions en els nou primers mesos, un 63% més en taxa interanual i 217 milions menys (4,75% menys) que el 2019 (5.702 milions). La posició financera neta del grup va assolir un altre màxim històric fins a 9.569 milions a tancament d'octubre, gràcies a la forta capacitat de generació de caixa.

Quant a les perspectives de tancament d'exercici i l'inici de la campanya de Nadal, entre l'1 de novembre i el 10 de desembre les vendes en botiga i "online" d'Inditex a tipus de canvi constant van créixer un 33 % respecte al mateix període de 2020 i un 10 % en comparació amb el mateix període de 2019.