El Grup Bon Preu va tancar el 2020 amb una facturació de 1.625 milions d'euros, xifra que representa un 9% més que l'any 2019. Per la seva banda, el negoci de l'alimentació va créixer un 20%. La directora comercial del grup, Anna Font i Tanyà, considera que, tot i la difícil situació per la Covid, han sortit reforçats pel seu model de negoci: "un ampli assortit de producte fresc, preus competitius i comoditat pel client".

Pel que fa a les previsions pel 2021, el grup preveu fer una inversió de 150 milions d'euros amb l'obertura de noves botigues i un reforç del canal online. L'any 2020 va fer una inversió de 140 milions d'euros i va obrir set nous establiments en diferents indrets del país. Pel que fa a les previsions de facturació pel 2021, calculen que s'arribarà als 1.765 milions d'euros.

El grup també ha constatat un canvi d'hàbits en el consumidor, amb "un augment de clients, tot i que aquests han vingut menys vegades a les nostres botigues".  "Hi ha hagut menys tiquets, però, per contra, la cistella de la compra és més alta de l'habitual", ha explicat la directora comercial del grup. L'activitat del canal online es va doblar el 2020 respecte del 2019 i esperen a cobrir el "70% de la població de Catalunya" amb aquest canal.

Negoci energètic

Gairebé sis mesos després de la posada en marxa de BonpreuEsclat Energia, el grup fa una valoració positiva de l'evolució del negoci i aposta per fer-lo créixer. D'aquesta manera, la comercialitzadora d'energia 100% verda incorpora el servei de gas i la instal·lació de plaques fotovoltaiques.

De fet, Font ha recordat que el grup compta amb una trentena de grans instal·lacions fotovoltaiques als seus centres de treball i supermercats, que produeixen entre un 20 i un 30% de l'energia que necessiten per funcionar.

Servei essencial

El grup alimentari ha fet una petició a la Generalitat perquè els treballadors dels supermercats siguin considerats sector essencial i, per tant, tinguin prioritat en la vacunació. "Estan vuit hores al supermercat per on hi passa molta gent i, per tant, en sembla lògic que el personal sigui considerat essencial i sigui vacunat", explica Font. En aquest sentit, relata que han fet la petició en nom del grup Bon Preu però també a través del sector dels supermercats. A hores d'ara, assegura la directora comercial del grup, encara no han obtingut cap resposta.