El Grup Freixenet ampliarà les caves de Sant Sadurní d'Anoia amb una inversió de 30 milions d'euros i un increment de capacitat de les instal·lacions del 35%. Amb aquesta obra, la més important dels últims 20 anys, la companyia abandonarà tres magatzems externs i també preveu eixamplar la producció, amb una nova línia per degollar 15.000 ampolles cada hora. La intenció és que aquesta nova àrea estigui operativa el 2024, segons ha detallat aquest dimecres el conseller delegat del grup, Pere Ferrer. D'altra banda, els directius de la companyia han celebrat el ritme de vendes d'aquest 2021, en què preveuen superar la xifra rècord de 100 milions d'ampolles.

Ferrer ha assegurat que han emprès aquesta ampliació "gràcies als molt bons resultats del 2020 i 2021" i perquè "fa temps que l'empresa necessita més espai per a cava". El conseller delegat ha precisat que ara la companyia té diversos magatzems repartits a l'Alt Penedès, de manera que l'ampliació de la seu de Sant Sadurní els permetrà internalitzar part d'aquest estoc. En concret, la firma abandonarà dos magatzems de Sant Pere Molanta i un de Torrelavit. També s'assumirà part de la producció de Caves Castellblanc.

 

A l'ampliació que es farà a Sant Sadurní hi cabran 35 milions d'ampolles, la meitat dels quals ara són als magatzems externs, mentre la resta seran de nova producció. La previsió és que les obres comencin durant el 2022 i l'espai estigui operatiu el 2024. Ferrer ha explicat que el pressupost de l'obra encara no està tancat, però ha dit que serà proper als 30 milions d'euros, sent la inversió més ambiciosa de la firma des de principis dels 2000. El que no es preveu és ampliar la plantilla.

Més de 100 milions d'ampolles venudes

Tant Ferrer com Andreas Brokemper, també conseller delegat han celebrat les vendes que el Grup Freixenet està registrant enguany: durant els pròxims dies s'espera arribar a la xifra rècord dels 100 milions d'ampolles i superar-ho fins a finals d'any. Del total de vendes, 55 milions són de cava, 13 corresponen a prosecco i 32 són de vins tranquils.

Això suposarà un increment d'aproximadament un 10% respecte al 2020, quan les vendes van créixer un 5% en comparació a l'any anterior. Els directius de la firma han puntualitzat que aquests increments són tímidament superiors si s'analitza la facturació en comptes del nombre d'ampolles, ja que cada cop guanyen més pes els productes de gamma alta. A l'hora de fer un pronòstic de vendes per al 2022, però, Ferrer s'ha mostrat prudent, especialment a l'espera de quina sigui l'evolució de la covid-19. Sí que ha apuntat que l'objectiu és reforçar els vins tranquils, nous projectes incipients com el cava sense alcohol, i impulsar mercats determinats, com l'anglès.

A l'expectativa de la inflació

D'altra banda, preguntats pels efectes que pot tenir la inflació d'aquest 2021 en els preus dels productes de Freixenet, Ferrer i Brokemper han negat que pugui haver-hi un encariment de les ampolles durant la recta final d'aquest 2021. De cara a l'any vinent, han evitat concretar si hi haurà canvis. "Haurem de veure si continua un segon any d'inflació elevada i com defensem els marges per mantenir la rendibilitat", s'ha limitat a dir Ferrer.

Més concrets han estat els directius respecte a la crisi de subministrament que afecta la indústria a escala mundial. Segons Ferrer, ara per ara la companyia està "perfectament abastida" tant pel que fa al paper, com el vidre i el suro, "ja que bona part de les compres es fan de forma coordinada des de Henkell".

Canvis estructurals

D'altra banda, Ferrer ha recordat que el Grup Freixenet acaba de reestructurar els seus òrgans interns després de l'escissió de Dr Oetker, matriu de la cavista des que es va signar l'aliança amb Henkell el 2018. Des del novembre passat, Freixenet va passar a formar part de Geschwister Oetker, el grup liderat per 3 dels 8 germans que havien estat propietaris de Dr Oetker.

El nou grup té una facturació que supera els 2.000 milions i dona feina a més de 8.000 treballadors. Ferrer ha destacat que Freixenet és "la joia de la corona" d'aquesta nova entitat empresarial, ja que representen gairebé la meitat de la facturació. Fruit de la creació d'aquest grup, han entrat al consell d'administració de Freixenet dos dels germans Oetker, mentre Andreas Brokemper i els dos germans Ferrer mantenen els seus càrrecs.

Pere Ferrer ha assegurat que l'aliança amb l'empresariat alemany ha fet que Freixenet "visqui els millors tres anys" de les últimes dues dècades. Arran de l'aliança signada el 2018, el grup es proposa arribar al 2025 assolint el 10% de la quota de mercat d'escumosos que es consumeixen a tot el món. La companyia ha detallat totes aquestes qüestions coincidint amb la presentació de la campanya de Nadal, època en què concentra un 30% de les seves vendes. La nova promoció s'estrenarà aquesta setmana sota el lema 'La vida és com la celebres', "inspirada en l'estil de vida mediterrani i l'alegria de viure", segons ha destacat la CMO de Freixenet, Martina Obregón.