Endesa insta a 4.664 famílies catalanes que encara no ho hagin fet a renovar el Bo Social durant el primer trimestre de 2021. El Bo Social permet obtenir una reducció entre el 25% i el 40% de la factura de la llum. La companyia ha intensificat la seva campanya informativa per tal que la ciutadania que compleixi els requisits se'n pugui beneficiar.

Tal com estableix la normativa, les persones beneficiàries han de tramitar la sol·licitud de renovació cada dos anys per a verificar que segueixen complint els requisits establerts pel Govern Central i, així, mantenir el descompte en la factura. 

Aquestes 4.664 famílies corresponen al 5,2% dels 89.421 clients d'Endesa a Catalunya que es beneficien d'aquest descompte, dels quals el 44,1% són famílies nombroses, el 49,6% persones en situació de vulnerabilitat, el 5,5% pensionistes i el 0,6% corresponen a col·lectius afectats especialment per la crisi de la Covid. El 56,3% es consideren vulnerables i tenen un descompte a la factura del 25%, mentre que el 43,6% són considerats vulnerables severs i reben una ajuda del 40%.

El Bo Social

El Bo Social que ofereix Endesa és un descompte en la factura de la llum regulat per la legislació vigent que té l'objectiu de protegir aquelles llars considerades vulnerables per les seves condicions socioeconòmiques, segons explica la companyia.

A banda dels descomptes establerts del 25% o el 40% a la factura de la llum, els clients vulnerables atesos pels Serveis Socials de l'Administració i que es consideren en risc d'exclusió social no han de fer-se càrrec de la factura si l'Administració finança com a mínim un 50% de l'import.

A més, la Llei del Sector Elèctric estableix que no es pot interrompre el servei a cap habitatge si, malgrat acollir-se al Bo, no poden pagar la factura i hi ha un menor de 16 anys a la unitat familiar o un membre amb discapacitat igual o superior al 33% o grau de dependència II o III.

Endesa mostra la informació al seu lloc web sobre com accedir al descompte i també ha intensificat la campanya informativa amb missatges directes als clients que tenen el bo social, amb difusió per la via de mitjans de comunicació i amb el treball conjunt amb els Serveis Socials del territori.