L'empresa de Cerdanyola Millor Battery ha estat seleccionada pel consorci europeu COBRA (Cobalt-free Batteries for Future Automotie Applications) per a fabricar les primeres bateries lliures de cobalt per a cotxes elèctrics. 

Eliminar el cobalt de les bateries utilitzades en vehicles elèctrics és, segons la companyia, una manera de reduir les "matèries primes crítiques" presents en els productes sense "comprometre l'energia i el rendiment energètic". Alhora, aquestes bateries són "més respectuoses amb el medi ambient i permeten reduir els costos".

Les bateries de ions de liti que fabricarà Millor Battery prescindeixen del cobalt, un projecte que ja fa un any que l'empresa cerdanyolenca ha començat i que ara ha estat seleccionada pel consorci Cobra per fabricar-ne els prototips i les primeres bateries. Segons explica la companyia en un comunicat, el consorci ha apostat pel seu projecte atesa la seva "experiència i coneixement en el disseny, desenvolupament i producció de bateries". Entre les empreses que conformen el consorci COBRA destaca l'IREC (Institut de Recerca de l’Energia de Catalunya).

Millor Battery preveu que els primers prototips funcionals estiguin disponibles a principis de 2022 i que els resultats finals del projecte es facin públics pel consoci europeu COBRA a finals de 2023.

Demanda de bateries

El president de Seat, Wayne Griffiths, va assegurar aquest dilluns que mantenen "discussions força avançades amb el govern espanyol" perquè la planta de Martorell pugui fabricar un cotxe elèctric el 2025.

Griffths va fer valdre la importància de transitar com a l'electrificació i, per això, també va dir que veia "imprescindible" que Espanya compti amb una planta de bateries, de manera que el muntatge de les mateixes se situï "a prop" de la planta de Martorell.

Ha dit que tant Seat com Volkswagen estan "interessats a invertir en això juntament amb proveïdors i el govern espanyol", però ha comentat que aquesta fàbrica "no seria exclusiva per a una marca o un consorci (automobilístic).

A més d'una fàbrica de bateries, Seat reclama al govern espanyol que "empenyi" la venda de vehicles elèctrics i híbrids a Espanya, amb ajuts per a la compra dels mateixos i també habilitant la necessària infraestructura de recàrrega.

"El govern no pot perdre el tren de l'electrificació", ha assegurat Griffiths.