L'economia catalana del segon trimestre segueix creixent en taxes interanuals superiors al 3% segons les dades publicades aquest divendres per l'Idescat, que indiquen que en termes trimestrals el PIB ha crescut un 0,7% en relació amb el primer trimestre, una dècima menys que la primera part de l'any que va ser del 0,8%. La taxa interanual es va situar en el 3,1%, també una dècima menys (3,2%).
Tot i aquesta lleugera desacceleració, els registres trimestrals del PIB català estan una dècima per sobre del creixement de l'economia espanyola en el mateix segon trimestre (0,6%) i tres dècimes per sobre de la UE-28 (0,4%).
El gap diferencial de l'economia catalana en relació amb l'espanyola i del conjunt europeu s'engrandeix si es comparen les taxes interanuals registrades el segon trimestre. Així, el creixement anual del PIB català al tancar-se el segon trimestre s'ha situat en el 3,1%, quatre dècimes per sobre del 2,7% registrat pel PIB espanyol i un punt percentual per sobre del 2,1% del conjunt de la UE-28.
Creix la inversió industrial
Per sectors, la inversió empresarial es reactiva principalment en l'activitat industrial, amb un augment del 5,3% contra l'1,5% del primer trimestre, mentre que la construcció amb un 4,1% redueix lleugerament la seva activitat (4,6% el primer trimestre).
En relació amb l'aportació del sector exterior, el creixement del PIB se situa en el 0,6%, una dècima menys que el primer trimestre. Aquesta menor aportació de les exportacions catalanes al PIB s'explica principalment per una reducció ''significativa'' de l'evolució de les vendes de béns i serveis (1,6% contra el 4,9% del trimestre anterior).
L'Idescat recorda que en aquesta davallada del pes exterior s'ha de tenir en compte el context internacional on les exportacions del conjunt de la UE han deixat de créixer.
Les importacions també mantenen un bon ritme amb un creixement del 2,8%, tres dècimes per sota de la taxa del primer trimestre.
El segon trimestre, encara sense tenir en compte la disminució de l'activitat turística de la temporada d'estiu, el consum dels estrangers a Catalunya ha crescut el 6,9%, per sobre del 5,5% del primer trimestre.
Des del punt de vista de l'oferta, l'Idescat destaca que el sector industrial manté una ''notable activitat'' amb una taxa de creixement del 4%, tot i que inferior al percentatge del primer trimestre (4,9%).
Comentaris (7)
Per tetorras
Fa 5 mesos
El que es increïble, es que tot i els entrebancs constants que ens fica Escanya, la economia catalana creix per sobre de l’espanyola. Et fot, eh trollaco? no saps com m’alegro.
| Denunciar comentari
Xavi
Fa 5 mesos
Tot i els intents del 155 de fer caure l'economia catalana, al final s'està veient q no s'han en sortit i aquesta dade demostra q tant el govern com el caràcter dels catalans, estan tirant del carro ( x variar), del lastre del regne d'Espanya...
| Denunciar comentari
Tetorras
Fa 5 mesos
Es increíble el triunfo económico que ha supuesto la aplicación del 155, la economía ha cogido impulso y confianza. Yo no digo nada, pero perder todo el tiempo con las glorias del supremacismo deja de lado temas importantes y se nota, el país está muy abandonado
| Denunciar comentari
Rauxa
Fa 5 mesos
Lo que vol dir que si a la mateixa, se l'hi descompta un 20% (que és la aportació al PIB de Catalunya a Espanya), en realitat el creixement de Catalunya vers Espanya és superior amb 5 dècimes, (i no de 4). Així doncs hem tingut un PIB superior al 10% vers ells. Una autèntica bestiesa, i això que els hi hem regalat 4.000 empreses.
| Denunciar comentari
jan fuma
Fa 5 mesos
Aleshores potser caldra aplicar el 155 a espanya
| Denunciar comentari
LEX
Fa 5 mesos
Joan de Castellnou, vés vendre la moto a un altre, els espanolets com tu no sou productius, teniu un país en fallida, Catalunya se'n sortirà, vosaltres a la misèria, Català de tercera.
| Denunciar comentari
Joan de Castellnou
Fa 5 mesos
Estar clar que el 155 i l'aturada del cop d'estat lazi ens ha salvat.
| Denunciar comentari