L'Ibex perd un 3% l'endemà de tancar el pitjor mes de la història

La borsa espanyola inicia el segon trimestre de l'any amb caigudes després de tancar ahir el pitjor mes de la història amb pèrdues del 22%; un mes i un primer trimestre marcat per la crisi del coronavirus. Però sembla que els inversors encara no són optimistes, i ha tancat el primer d'abril amb pèrdues del 3%  i uns 6.600 punys. Sense anar més lluny, les pèrdues acumulades del que portem d'any arriben ja al 30,52%.

L'empitjorament de l'activitat manufacturera a Europa i els EUA, així com les negatives previsions sobre la situació econòmica i l'evolució de la pandèmia han convidat aquest dimecres als inversors a recollir beneficis, el que ha portat aquestes caigudes a la borsa espanyola.

Les dades parcials de creació d'ocupació al març en el sector privat nord-americà, la caiguda de Wall Street i la baixada del Brent, el cru de referència a Europa, un 5%, també han condicionat el resultat de la sessió a Europa.

Obertura amb pèrdues

De fet, aquest matí l'Ibex ja s'ha despertat amb una caiguda del 2,25% després de l'obertura, perdent els 6.700 punts, afectada de nou per les fortes pèrdues que apunten els futurs sobre els índexs nord-americans després de les advertències del govern dels EUA per l'abast del coronavirus

La resta de places europees seguien la tendència espanyola i han obert la sessió d'aquest dimecres amb caigudes, amb el que mantenen la tendència negativa de tancament d'ahir. París es deixa el 3,42%; Londres, el 3,38%; Frankfurt, el 3,19%; i Milà, el 1,75%.

Els futurs de Wall Street apunten a fortes caigudes després que ahir tanqués el seu pitjor trimestre des de la crisi financera de 2008, amb pèrdues de més del 23%.

El pànic dels inversors es trasllada a Europa, mentre que a l'Àsia, l'índex Nikkei de la Borsa de Tòquio ha caigut el 4,50%, i això, després de conèixer-se que la confiança en l'evolució de l'economia japonesa va tornar a empitjorar en març pel coronavirus, segons un informe del Banc del Japó.