El vicepresident del Consell Assessor d'Infraestructures de Catalunya (CAIC), Joaquim Llansó, ha demanat aquest dimecres al ministeri de Foment que "es reactivin les obres aturades" a Catalunya, a més d'insistir en el corredor del Mediterrani com "l'obra més important per l'Estat". 

El CAIC també ha posat èmfasi en la "necessitat" d'incorporar obra nova en els pressupostos i de fomentar la inversió en infraestructures. En aquest sentit, el secretari del CAIC, Salvador Guillermo, ha criticat el fet que la major part dels diners que es dediquen a les infraestructures siguin per pagar "les que ja existeixen", com per exemple l'L9. 

"Massa obres paralitzades a Catalunya"

Segons el CAIC, el ministeri de Foment, presidit per José Luís Ábalos, té "entre 10 i 12 obres paralitzades a Catalunya", entre les quals el Consell en destaca "obres molt importants" i "urgents" com són el Corredor del Mediterrani, Rodalies, la  B-40, la N-340 i la N-II.

Guillermo també ha insistit en el fet que els pressupostos necessiten obra nova, al·legant que "s'ha fet poca cosa i ha arribat el moment d'invertir en obres noves. La gran part del pressupostat", assegura, "és per pagar infraestructures ja existents", fent referència a la L9. 

Manca de planificació i eficiència

Segons el Consell Assesor d'Infraestructures, un dels grans problemes existents és que "les administracions públiques no han hagut de justificar davant de ningú el valor econòmic i l’eficiència de la planificació de les infraestructures", entre altres coses, motiu pel qual, segons el Consell, Espanya ocupa una de les darreres posicions a nivell internacional pel que fa a la planificació de les infraestructures públiques.

En aquest sentit, doncs, han insistit en la necessitat de  canviar aquest fet i que les administracions planifiquen de forma consensuada les infraestructures a llarg termini i facin estudis d'eficiència tècnica i econòmica, tenint en compte l'impacte econòmic, social i mediambiental.