Comfica, empresa dedicada a la instal·lació i manteniment d'equips de comunicació, ha resultat adjudicatària per part de Telefónica del contracte per a la instal·lació d'equips de seguretat a 13 províncies espanyoles per a Movistar Prosegur Alarmas, la joint venture llançada a començaments d'any per l'operadora de telecomunicacions i Prosegur.

En un comunicat, la companyia que presideix Valentín Rueda detalla que s'ocuparà de la instal·lació a Madrid, Barcelona, Lleida, Girona, Tarragona, les Balears, Cantàbria, Astúries, la Corunya, Pontevedra, Orense, Lugo i Palència, "la qual cosa suposa per a Comfica consolidar el seu lideratge a la zona Nord d'Espanya".

En aquest sentit, informa que els treballs que es realitzen en el marc d'aquest contracte amb Telefónica s'executaran a través de la seva empresa de Seguretat Astra Sistemas, que manté com a marca comercial Comfica Seguridad.

La companyia remarca que aquesta empresa és "puntera de la seguretat 360è" que engloba tant la seguretat física, com l'enginyeria i muntatge de tota la gamma de sistemes de seguretat, ciberseguretat, compliance security assistance (CSA), security director assistance (SDA), monitoring 360 i altres serveis específics de seguretat.

Astra Sistemas va ser adquirida el 2017, després de més de vint-i-cinc anys de camí al món de la seguretat, pel Grup Comfica, dins del seu pla estratègic, en el seu afany per "diversificar el negoci i buscar sinergies amb la resta d'activitats desenvolupades per la companyia".

"L'adjudicació per part de Telefónica per a la instal·lació de Movistar Prosegur Alarmas permetrà compartir la seva dilatada experiència en la gestió de les telecomunicacions, amb la integració de sistemes de seguretat, unint la importància d'aquest projecte amb l'experiència atresorada després de dècades de treball als dos sectors, i conjugant la comprensió de les necessitats tant del client, com dels abonats als seus domicilis", remarca.

Comfica, companyia que treballa amb tots els operadors però amb especial incidència en Telefónica, ressalta que ja ha recuperat totalment l'activitat normal després de l'aturada per la pandèmia del Covid-19 i des d'aquesta primera setmana de juny el 90% dels tècnics de la seva plantilla estan completament actius.