A poc més d'un mes per a la presentació del nou pla estratègic de Telefónica, la companyia continua treballant en el pla de desinvertir en mercats no estratègics com a part d'una àmplia revisió de la companyia empresa des de l'aterratge de Marc Murtra a la presidència.
L'últim moviment en ciernes és una possible venda de Telefónica Chile. D'acord amb la informació publicada per Bloomberg, el grup de Carlos Slim América Móvil i la xilena Entel treballen per presentar una oferta per adquirir la filial de Telefónica.
Amb aquesta operació, el negoci de telefonia mòbil quedaria en mans d'América Móvil i Entel estaria interessada en la part de telefonia fixa. D'aquesta manera, Xile podria ser la pròxima filial que vendria Telefónica a Llatinoamèrica, una regió que està reconfigurant el panorama del seu mercat de telecomunicacions de la mà de la companyia espanyola.
De les diferents operacions anunciades per la companyia, Telefónica ha rebut recentment l'autorització per a la venda de la seva filial uruguaiana per 370 milions d'euros. Així, es va sumar a la venda de l'Argentina a Telecom Argentina per uns 1.190 milions d'euros, que es va tancar en el moment mateix de la signatura, i del seu negoci al Perú a Integra Tec Internacional, que va assumir un deute de 1.240 milions d'euros en l'acord.
Ara el grup està a l'espera de rebre l'autorització per a la venda de Colòmbia —a canvi d'uns 370 milions d'euros— i de l'Equador —per aproximadament 330 milions d'euros— a Millicom.
D'aquesta manera, el canvi d'estratègia de Marc Murtra ha reconfigurat el mapa de les telecomunicacions a Llatinoamèrica en tot just uns mesos, reduint la seva exposició en mercats considerats no estratègics i més volàtils, generant un procés de concentració en el sector que ara haurà de reconfigurar el seu lideratge.
Plans
Els plans de la companyia impliquen centrar-se en els seus quatre mercats clau (el Brasil, Espanya, el Regne Unit i Alemanya) i la venda dels negocis d'Hispanoamèrica no només ajudarà la companyia a reduir el seu abalançament, sinó també a millorar la qualitat del seu flux de caixa lliure, cosa que les agències de qualificació veuen de manera positiva.
En aquest sentit, a l'agost Fitch va reafirmar el seu ràting sobre la companyia, destacant els «grans progressos en reduir la seva exposició a Llatinoamèrica fora del Brasil». Així, explicaven que «la companyia està guanyant marge en la seva qualificació a mitjà termini, amb el suport de la millora orgànica de la generació de flux de caixa lliure i els ingressos per vendes d'actiu».
© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.