CaixaBank, entitat financera també en el sector hoteler i turístic, convoca la primera edició del premi CaixaBank Hotels & Tourism que reconeix la innovació, sostenibilitat i responsabilitat social (RSC) de les empreses turístiques a tot el país.

Aquest guardó neix amb motiu de "l'aposta de CaixaBank pel mercat turístic i, concretament, per la innovació turística a Espanya, que es materialitza a través de la línia de negoci CaixaBank Hotels&Tourism, que té com a objectiu l'impuls del mercat turístic a través de la proximitat amb les empreses i negocis hotelers", assegura l'entitat.

Aquest premi es desenvoluparà en dues fases, una regional i una altra nacional. En la primera fase el jurat seleccionarà 3 empreses, una per categoria, en cadascuna de les diferents direccions territorials. A la fase final, d'entre totes les empreses seleccionades, s'escolliran dues empreses guanyadores per cada categoria, que es donaran a conèixer a la pròxima edició de la Fira Internacional de Turisme (FITUR).

Les tres categories en les quals es divideix el guardó són: “Premi al Millor Establiment Hoteler”, que valorarà l'originalitat del projecte, el disseny innovador i l'impacte en la destinació; “Premi a la Innovació turística”, que reconeixerà la novetat i originalitat de la tecnologia aplicada al model de negoci i el “Premi a la Responsabilitat Social Corporativa (RSC)” que valorarà la sostenibilitat, el respecte mediambiental i la sensibilitat social del projecte, empresa o grup.

Fomentar la renovació del sector

Per a CaixaBank, entitat presidida per Jordi Gual, aquest guardó té com a objectiu impulsar noves actuacions que ajudin a fomentar la millora i renovació de les empreses dedicades al turisme, sector estratègic per a Espanya. "El turisme és un dels pilars de l'economia espanyola", asseguren des de l'entitat, i "amb aquesta iniciativa, CaixaBank pretén reafirmar el seu compromís amb el sector ja que contribueix a millorar l'oferta turística en tot el país".

Les empreses hoteleres interessades a participar en el Premi CaixaBank Hotels&Tourism podran presentar les candidatures fins al pròxim 30 de novembre a través de les més de 5.239 oficines que CaixaBank té en tot el territori i dels 120 centres d'empreses repartits per totes les comunitats autònomes.

El jurat dels premis està format per professionals de CaixaBank especialistes en el sector turístic i en RSC i d'institucions rellevants del sector com són la Fundació Bancària “la Caixa”, la Confederació Espanyola d'Hotelers i Allotjaments Turístics (CEHAT), l'Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses (ESADE) i la Federació Hotelera de Mallorca, que pel seu coneixement expert de les matèries a avaluar són la principal garantia del palmarès final.

Per l'aposta de CaixaBank pel turisme, eix central de la seva activitat empresarial a través d'aquest segment, aquest guardó representa el reconeixement de l'entitat als millors projectes i iniciatives turístiques de tot el territori.

Aposta pel sector turístic i hoteler

CaixaBank Hotels & Tourism és una línia de negoci creada per consolidar el lideratge de l'entitat en el mercat turístic a través d'un nou model de proximitat amb les empreses i negocis hotelers. Compta amb un equip de 30 professionals, repartits per tot el territori espanyol, que ofereixen a cada client l'atenció personalitzada que necessiten i un servei de valor afegit, basat en l'excel·lència, qualitat i proximitat.

Actualment, CaixaBank Hotels & Tourism compta amb 8.956 clients del sector hotels i altres allotjaments i 4.761 milions d'euros de volum de negoci, la qual cosa posiciona l'entitat com un referent per a aquest segment d'empreses. Durant el 2018, CaixaBank Hotels & Tourism ha realitzat prop de 2.000 operacions i ha concedit 1.346 milions d'euros en crèdits al sector hoteler, un 36% més respecte al mateix període de 2017.

Aquesta línia de negoci posa a la disposició del mercat hoteler una oferta de productes i serveis diferencials i una potent xarxa de professionals experts en el sector que els ajudaran a optimitzar la rendibilitat del seu negoci i a simplificar la seva activitat diària. La incorporació de nous productes i serveis específics per al mercat hoteler complementa l'especialització en el sector tenint en compte les necessitats dels diferents subsectors: hotels, allotjaments turístics i càmpings.