El que abans era una oficina bancària emblemàtica de La Caixa al centre de Barcelona, ara s'ha convertit en un espai innovador enfocat als millennials, el que CaixaBank ha batejat com ImaginCafè. Un espai de més de 1.200 metres quadrats al carrer Pelai i una inversió de 2 milions d'euros, que ofereix a la generació més digitalitzada un racó on treballar, prendre un cafè o fins i tot passar una estona fent gaming o gaudir d'altres activitats. Un projecte inspirat en la marca ImaginBank, el banc online que l'entitat ha creat per als joves. 

Una estratègia amb doble objectiu

En paraules del director de Màrqueting de CaixaBank, Xavier Mas, la idea és que ImaginCafè sigui "un lloc on la marca ImaginBank es faci tangible, a través de la innovació, la unió dels àmbits online i offline, la interacció contínua amb els usuaris... Tot això converteix imaginCafè en la millor plataforma de continguts d’imaginBank i en la base per a una nova relació amb els clients". 

L'espai oferirà privilegis pels clients d'ImaginBank, que comptaran amb descomptes al bar i amb avantatges en les reserves de les activitats de l'espai. De tota manera, no caldrà ser client d'ImaginBank per gaudir d'ImaginCafè, però sí que un dels objectius del projecte és captar més clients pel banc online i augmentar amb escreix el nombre de gent jove clienta de l'entitat.

Segons el director general de CaixaBank, Juan Alcaraz, de moment no es planteja exportar la idea a altres ciutats fins que no es vegi l'impacte que té a nivell de clientela. Destaca el fet que, encara que només hi hagi un punt físic, les activitats i esdeveniments d'ImaginCafè estaran disponibles en streaming i online a tot el món, de manera que qualsevol usuari podrà gaudir-ne. 

A Barcelona, tot i la fuga de la seu

Preguntat perquè s'ha triat Barcelona per posar en marxa el projecte, després que Caixabank mogués la seva seu a València, Alcaraz ha afirmat que una cosa no té res a veure amb l'altra. "Barcelona encaixa molt bé amb el concepte millennial i ImaginCafè", ha afirmat el director general. A més, cal dir que gran part del target que són clients d'ImaginBank al qual es volen aproximar són millennials catalans. 

Segons Caixabank, és la primera vegada a Espanya que una entitat financera aposta per la creació d'un espai físic dirigit a millennials, dins d'una estratègia que té tant objectius de suport a la cultura i als joves com de desenvolupament de negoci.

Espai amb una àmplia oferta

Per acollir els diferents esdeveniments, imaginCafè, distribuït en tres plantes, disposarà d'un espai de restauració, àrees d'exposició, pantalles gegants per a l'exhibició d'audiovisuals, zones especials per realitzar tallers i sessions interactives de formació i una sala auditori amb capacitat per a 250 persones.

Entre les activitats previstes, destaquen concerts i espectacles en viu, sessions de gaming, actuacions de DJ's, projeccions de cinema, mostres de videoart, exposicions, presentacions i conferències. 

Per dur a terme totes aquestes activitats, ImaginCafè compta amb la col·laboració de grans marques, com Samsung, que ha aportat una potent infraestructura tecnològica; Rodilla, empresa que gestionarà l'espai de restauració d’imaginCafè, i altres patrocinadors com Movistar i Adidas. També hi col·laboren ESL, Barcelona Tech City i diferents entitats educatives, com SAE, Universitat de Barcelona i Universitat Oberta de Catalunya.