CaixaBank iniciarà aquest cap de setmana la integració de més de 800 oficines després de fusionar-se amb Bankia, una vegada efectuada la unificació tecnològica i comercial, encara que mantindrà la xarxa més extensa del país, amb 4.600 sucursals a tancament d'any.

CaixaBank ha explicat en un comunicat que posa en marxa la racionalització de la seva xarxa de sucursals per evitar els solapaments que després de la fusió es produïen a determinats territoris com Madrid, Comunitat Valenciana, Balears, Andalusia oriental o Múrcia. En el cas de les Balears, "les integracions tindran lloc a mitjans del pròxim mes de gener", segons la font.

Malgrat l'ajustament de la xarxa, CaixaBank mantindrà la xarxa d'oficines més extensa del país, amb la previsió d'acabar el 2021 amb 4.600 sucursals. Amb aquesta operació, l'entitat financera vol també "reforçar el seu model de sucursals Store, més grans i amb més serveis per als clients, mentre manté la seva presència a les zones rurals".

CaixaBank indica, en aquest sentit, que "està registrant un augment de les operacions per canals digitals i una reducció de les visites a oficines", el mateix que succeeix amb la resta de bancs. Després de la fusió, amb la qual CaixaBank s'ha convertit en la primera entitat per actius a Espanya, l'entitat també compta amb la xarxa de caixers automàtics més àmplia d'Espanya, amb més de 12.700 terminals quan acabi la integració.

El banc apunta així mateix que "més del 90 % de les oficines que s'integren ara ho fan en altres sucursals que estan a menys de 500 metres de distància, i d'aquest percentatge, gairebé el 70 % es troba a menys de 250 metres".

CaixaBank assegura que "s'ha compromès a no abandonar places en les quals el banc fos l'única entitat financera amb presència en aquesta localitat". Això comporta que tingui presència en 2.200 municipis espanyols, i que a 389 d'aquestes localitats sigui l'única entitat financera amb presència física.

No hi ha pèrdua de clients

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, va assegurar aquest dilluns que la fusió amb Bankia, que va arribar al seu final fa tot just tres setmanes, amb la integració tecnològica i comercial, no ha comportat, ara per ara, cap pèrdua de clients. "No hem notat cap moviment anòmal de clients", va afirmar l'executiu durant la seva participació en la XII Trobada Financera Expansió-KPMG, on va reconèixer, no obstant això, que encara és "aviat" per valorar l'impacte que l'operació tindrà en la clientela. Encara que "la sensació és bona" hi haurà que "fer aquest judici més endavant".

Gortázar va destacar que CaixaBank ha tingut una "fantàstica evolució l'any" i que el seu objectiu és que la fusió no sigui una simple suma de dues entitats, sinó que aspira a "què 1 +1 siguin dos i una miqueta". "Pensem que aconseguirem sinergies d'ingressos, sobretot en el negoci d'assegurances."