La companyia de restauració AmRest, propietària de marques com La Tagliatella, Blue Frog o Sushi Shop, va registrar en el primer semestre de 2020 unes pèrdues netes de 162,3 milions d'euros, davant els 11 milions de benefici que va obtenir en el mateix període de 2019. Aquest és el resultat de l'afectació per la pandèmia del coronavirus, la qual s'ha fet notar especialment en els seus comptes del segon trimestre. Y es que, la companyia ha hagut d'adaptar-se a les nombroses restriccions i confinaments a paísos arreu del món on manté la seva activitat.

Només a Espanya, l'empresa va presentar un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que va afectar més de 3.000 treballadors. A 30 de juny encara cobria gairebé 2.000 empleats, que cobraven de la Seguretat Social un 70% del seu sou.

"En aquestes circumstàncies, el passiu corrent (que són els deutes i obligacions que hauria d'afrontar a curt termini) del grup supera l'actiu corrent en 770,8 milions d'euros a 30 de juny de 2020. Aquesta situació indica l'existència d'una incertesa material que pot generar dubtes significatius sobre la capacitat del grup per continuar com a empresa en funcionament", ha assenyalat l'auditor a l'informe remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

En el que a regions geogràfiques es refereix, la vendes en Europea Central i de l'Est van caure un 34%, fins als 133,6 milions, a l' Europa Occidental es van enfonsar gairebé un 53%, fins als 92,4 milions. A la Xina, la caiguda va ser del 21%, fins als 19,2 milions. En la resta de mercats on opera van passar de 7,5 a 4,6 milions.

Amrest cau en Borsa a mínims

El grup restaurador, en canvi, assegura que el consell d'administració ha analitzat la situació en el context del coronavirus fixant-se en la liquiditat, la situació financera i la garantia de continuïtat de les operacions i conclou que la companyia podrà continuar operant almenys un any més.

Les accions del grup de restauració Amrest es movien en mínims en la sessió borsària d'aquest divendres després que la companyia anunciés que les seves pèrdues s'havien disparat. Els títols de la firma —d'origen polonès, però amb seu a Espanya— baixaven a les 16:30 un 5,97%, fins als 3,625 euros, lluny dels 10 euros a què cotitzava fa un any. El grup gestiona actualment 2.318 establiments —entre propis i franquiciats— després de tancar definitivament una vintena respecte a finals de 2019.

Si finalment al grup li fos impossible continuar operant, el seu tancament no només afectaria les firmes que controla directament, ja que la companyia gestiona també les franquícies de Pizza Hut, Starbucks i Burger King i és un dels inversors de Glover.

 

Imatge principal: Interior d'un restaurant Tagliatella. Foto: Tagliatella