Renfe ha adjudicat a Alstom un contracte per a la fabricació de 152 trens de rodalies de gran capacitat per 1.447 milions d'euros i es fabricaran tots a la planta que té l'empresa a Santa Perpètua de la Mogoda, segons han informat. Aquest contracte també inclou el manteniment de 56 d'aquests nous trens durant els pròxims 15 anys, i el subministrament de les peces de parc, així com el magatzem inicial de recanvis i els seus utillatges.

Els nous trens d'Alstom permetran a Renfe transportar almenys un 20% més de passatgers per hora en les xarxes més congestionades, com Madrid o Barcelona. Això es serà perquè cada tren farà 100 metres de longitud i tindrà una capacitat per a més de 900 passatgers. Això serà gràcies al nou disseny d'Alstom, que combinarà vagons d'un i dos pisos per tal de "respondre a les noves necessitats de mobilitat en els grans nuclis urbans".

Des de la companyia, asseguren, en paraules del president a Europa, Gian Lucca Erbacci, que estan "immensament orgullosos d'haver estat seleccionats per Renfe per a subministrar-li és extensa flota de trens d'última generació". A més, també indiquen que la seva solució és el resultat d'una experiència global en disseny, enginyeria i industrialització i més de 30 anys de fabricació de trens a Espanya.

Nou disseny i accessibilitat universal

A més, el disseny dels nous trens pensat per augmentar l'espai dels passatgers. Segons ha informat l'empresa, això serà possible a través "d'un interiorisme innovador i espais flexibles". Alhora, aquests nous trens també tindran més portes d'accés i es facilitarà distribució faciliten l'entrada i sortida de passatgers, garantint un menor temps de parada a cada estació.

interior nuevos trenes alstom renfe - alstom

Imatge de l'interior dels nous trens d'Alstom - Alstom

Una de les grans millores d'aquests nous trens serà l'accessibilitat universal i, quan es posin en funcionament, tothom podrà entrar dins del vehicle sense cap problema. A més, també es podrà gaudir de connexió wifi i zones específiques per a bicicletes i cotxets infantils en tots els trens, cosa que ara no passa.

Es tracta, a més, d'un tren sostenible, desenvolupat íntegrament amb criteris d'ecodisseny, tant en l'elecció de les matèries primeres, els sistemes de tracció, la major eficiència energètica durant tota l'operació i una taxa de reciclabilitat de més del 98% del tren quan acabi la seva vida útil.