AliExpress, la plataforma de comerç electrònic del gegant xinès Alibaba, obrirà aquest divendres al públic la seva primera botiga física a Barcelona, ​​la segona d'Espanya i Europa després de la de Madrid, al centre comercial Finestrelles Shopping Centre, a Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb l'objectiu de ser la "locomotora" del centre comercial.

Així ho ha explicat aquest dimarts en roda de premsa el director d'Operacions d'AliExpress Espanya, Eduardo Pisa, que ha indicat que també havien estudiat altres ubicacions, com el centre comercial La Maquinista de Barcelona. AliExpress va obrir a l'estiu la seva primera botiga física d'Europa a Madrid, al centre comercial intu Xanadú d'Arroyomolinos, un espai de 740 metres quadrats, i ara es consolida i avança en la seva estratègia omnicanal amb la seva nova botiga a Barcelona.

"Barcelona és una de les ciutats més importants per AliExpress en termes de clients", ha destacat Pisa, que ha afegit que el local es beneficiarà d'una afluència d'1,5 milions d'habitants de la zona. L'establiment té una superfície de prop de 1.000 metres quadrats, dona feina a 33 treballadors i ha suposat una inversió conjunta d'un milió d'euros entre AliExpress, el soci amb el qual la firma ha obert el local i les marques.

La botiga ofereix principalment productes de tecnologia, però també petits electrodomèstics, articles de la llar, cura personal, joguines i 'wearables', i en ella els consumidors poden provar els productes amb demostracions i zones especialitzades, com la de 'gaming' i la de drones.

En total, l'establiment ofereix una selecció de productes de més de 60 marques internacionals, com Huawei, Xiaomi, Samsung, Cecotec, foreo i Ecovacs, entre d'altres, i ara incorporarà 16 noves marques. De moment, no està previst comercialitzar moda i calçat "en un futur pròxim", però Pisa ha indicat que la botiga albergarà noves categories adaptant-se a les necessitats del client.

Inauguració amb Luis Suárez

L'obertura de divendres, coincidint amb el Black Friday, comptarà amb el futbolista del FC Barcelona Luis Suárez, i les primeres mil persones que visitin la botiga rebran un regal, entre els quals figuren una moto elèctrica, cafeteres, aspiradores i depiladores, entre d'altres .

I és que el nou establiment també serà un punt de trobada entre personalitats conegudes i 'influencers' i els seus fans, amb l'objectiu de millorar l'experiència de client. L'acte de presentació de la botiga també ha comptat amb l'alcaldessa d'Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz; el conseller delegat d'Acció, Joan Romero, i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta.

Díaz ha agraït l'aposta de AliExpress per Esplugues de Llobregat: "Ens agrada el que veiem. És una aposta per la innovació i el futur. Molta sort, perquè la vostra sort serà la nostra". Romero s'ha mostrat convençut de l'èxit de la nova botiga, i ha afirmat que la Xina, on hi ha tres oficines d'inversió de la Generalitat, és un país "estratègic" per a Catalunya, que ja compta amb 115 empreses d'aquest país asiàtic.

Per la seva banda, Vilalta ha agraït la presència d'aquest nou operador a Catalunya, i ha defensat la seva aposta.