World Press Photo omple un any més de fotoperiodisme les sales del CCCB amb les millors fotografies de l'any anterior en una cita obligada per als amants de la fotografia d'actualitat. Barcelona, un any més, és una de les primeres ciutats a veure l'exposició dels treballs guanyadors, gràcies a  Photographic Social Vision, que des de fa 15 anys i en col·laboració amb la Fundació World Press Photo i el patrocini de Banc Sabadell organitza la mostra, que enguany porta com a lema "Històries que importen".

Being Pregnant After FARC Child-Bearing Ban © Catalina Martin-Chico, Panos

Being Pregnant After FARC Child-Bearing Ban © Catalina Martin-Chico, Panos 

En aquesta edició s'han presentat als premis World Press Photo 78.800 imatges de 5.000 fotògrafs de 130 països. Les fotògrafes representen un 17% dels participants total i un 33% de guanyadores. "No som un concurs fotografies fetes per homes blancs, sinó que la diversitat d'orígens, de sexes, però també de temes, és fonamental", afirma Babette Warendorf, de la Fundació World Press Photo. En aquest sentit, el jurat, que en dues setmanes ha de decidir quines són les millors fotografies de l'any, també vol ser el més divers possible, però continua sent un treball pendent. El drama de la immigració -al qual es refereixen els premis a la millor fotografia i millor història-, els estralls de la guerra, conflictes com el de Veneçuela, històries humanes -com el boom de la natalitat entre les exguerrilleres de les FARC, de Catalina Martin Chico-, diferents qüestions vinculades a la lluita feminista o pels drets LGTBI -des de les dones transsexuals als Estats Units a la aficionades al futbol d'Iran- són les protagonistes d'una exposició de més de 150 imatges dividides en 8 diferents categories que vol recollir el millor fotoperiodisme de l'any 2018.

The Disappearance of Jamal Kashoggi © Chris McGrath, Getty Images

The Disappearance of Jamal Kashoggi © Chris McGrath, Getty Images

Per completar les visites, Photographic Social Vision proposa visites comentades per a diferents col·lectius (escola, empreses, etc.). A més, i durant el mes que dura l'exposició, en col·laboració amb el CCCB, organitza una programació d'activitats gratuïtes i obertes a tothom per aprofundir en diversos temes vinculats al periodisme visual, com la projecció dels treballs guanyadors del Concurs de Narrativa Digital a les dues categories, de format curt i llarg (dimarts 7 de maig a les 19 h a l'Auditori del CCCB) o la taula rodona amb la fotoperiodista francoespanyola Catalina Martin-Chico i la periodista i escriptora Lula Gómez titulada "Viure després de la guerra: quan el conflicte ja no és notícia".