El Teatre Akadèmia de Barcelona estrenarà el 24 de gener El collar de la reina, comèdia que pren el seu títol de la novel·la homònima d'Alexandre Dumas, que escenifica de manera satírica la idea que un collaret fos l'espurna que va provocar l'esclat de la Revolució Francesa. L'espectacle, escrit per Ricard Farré i Arnau Puig, codirigit per Adrià Aubert i Carla Coll i que es podrà veure fins al 18 de febrer, juga amb les convencions teatrals i amb el desig d'endinsar l'espectador en una obra on la veritat superarà la ficció.

Del vodevil al drama

El collaret més valuós de tots els temps, una falsa comtessa, uns joiers estafats, un cardenal desplomat i un final de festa amb escàndol nacional inclòs, són els principals ingredients d'aquesta conjura que va tenir Maria Antonieta i Lluís XVI com a grans perjudicats, sense ni tan sols ser-ne conscients. La història se situa lluny del palau de Versalles de finals del XVIII, en una etapa en què el món avança a una velocitat estremidora, però on la corrupció i l'ambició no passen de moda tot i travessar una època de gran crisi.

La nostra il·lusió és que la comèdia, la sàtira i la història s'uneixin en un escenari que ens trasllada a Versalles, però amb un joc d'elements moderns i propers que ens ajudin a acostar aquesta història al públic d'ara

Els dos intèrprets, el mateix Arnau Puig i Marta Pérez, representant tots els personatges de la peça i el joc amb les convencions teatrals, són el segell d'aquesta comèdia que comença amb aires de vodevil, es va enredant com un thriller endimoniat i acaba com un drama de conseqüències històriques. "La nostra il·lusió és que la comèdia, la sàtira i la història s'uneixin en un escenari que ens trasllada a Versalles, però amb un joc d'elements moderns i propers que ens ajudin a acostar aquesta història al públic d'ara", han destacat els escriptors de l´obra.

Comença amb aires de vodevil, es va enredant com un thriller endimoniat i acaba com un drama de conseqüències històriques

D'aquesta manera, Farré i Puig usen la comèdia i la sàtira per "abordar temes tan complexos i actuals com el poder, una societat en crisi o la corrupció", i així "retratant dues vessants oposades de l'essència humana: fer per sobreviure i viure sense fer gaire res". Aquesta és la tercera col·laboració entre el Teatre Akadèmia i El Maldà, teatre que coprodueix l'espectacle, després dels precedents de Nit de Reis (2018-19) i La mascarada (2019-20).