La situació que vivim actualment, fruit de la pandèmia per la Covid-19, no ens permet gaudir d'unes vacances lluny de casa però sí descobrir tots els racons del país que encara no hem visitat. L'enorme riquesa dels paisatges de Catalunya farà que no et quedis ni un cap de setmana a casa. Avui et portem la primera proposta de ruta per fer a peu i descobrir la Costa Brava des d'una perspectiva única: el Camí de Ronda

La ruta sencera del Camí de Ronda és un recorregut que voreja tot el litoral a través de corriols, passejos marítims, pujades i baixades perfectes per fer caminant. Tot un paradís senderista. La seva llargada lineal és de 43 quilòmetres, però aquests es poden dividir en diferents etapes adaptables a la preparació física de cadascú.

©Daniel Punseti   Cala de la Roca dels Musclos   Arxiu d'Imatges Camí de Ronda®

©Daniel Punseti

Els 43 quilòmetres de camí es poden fer de manera lineal o, fins i tot, de forma circular convertint-se en 140 km que comencen i acaben a la ciutat de Girona. Aquí us proposem dues etapes que recorren els 43 km lineals i que podeu adaptar al vostre temps: podeu fer la meitat d'una etapa, fer-ne una sencera o fer les dues en dos dies.

El mapa del Camí de Ronda

Detall mapa Camí de Ronda®   Daniel PunsetiDetall mapa del Camí de Ronda

Dia 1 del Camí de Ronda: Sant Feliu de Guíxols - Palamós

La primera etapa s'adapta més a qualsevol forma física que la segona, amb un total de 17,4 quilòmetres que es poden fer en 5 hores i mitja. Sortint des de Sant Feliu de Guíxols, s'enfila per la costa passant per cala del Molí, cala Maset i la platja de Sant Pol fins a arribar a s'Agaró, on trobarem un passeig noucentista.

Xalets en S'Agaró

Una manera de dividir la primera etapa és arribar fins a Platja d'Aro, després de s'Agaró / Wikipedia

Seguint el camí, anem direcció a la platja de Sa Conca, on després el canvi envolta la desembocadura del riu Ridaura fins a Platja d'Aro. Un cop creuada, anem direcció a Sant Antoni de Calonge on comença un dels trams més bonics: un sender entre penya-segats, cales petites d'aigua cristal·lina i sorra de gra gruixut. Arribar fins a Palamós és l'últim passeig, també pel costat de la platja.

Dia 2 del Camí de Ronda: Palamós - Begur

La segona etapa és una mica més llarga, amb un total de 25,6 quilòmetres que es poden fer en unes 8 hores. La ruta comença creuant Cala Margarida direcció el cim del cap Gros, sortint de Palamós. Caminem fins a la platja de la Fosca, passant per les ruïnes del castell de Sant Esteve i arribant al tram més salvatge de tot el camí. Creuem s'Alguer, la platja del Castell, cala Canyers, cala dels Corbs, cala Estreta, cap de Planes i el Crit.

Cala s'Alguer

Una forma de dividir aquesta segona etapa és fer-la fins s'Alguer / WikipediaCommons

La ruta continua amb direcció al cap Roig, per després anar cap a la Platja del Golfet i arribar a Calella de Palafrugell.

©Daniel Punseti   Arxiu Camí de Ronda® www.camideronda.com   Calella de Palafrugell   Ruta Cami de ronda Lineal©Daniel Punseti

Un cop aquí, creuarem Llafranc, el far de Sant Sebastià, cala Pedrosa i Tamariu. Els corriols estrets per dins el bosc ens guiaran fins a la platja d'Aiguablava, el port de ses Orats i Fornells. Només quedarà una pujada i seràs a Begur