Netflix ha creat una nova categoria a la seva interfície que interessarà a aquelles persones que van de bòlit tot el dia. Es tracta de la secció 'Pel·lícules de menys de 90 minuts', on els usuaris de la plataforma, com el seu nom indica, podran trobar films que no superin aquesta durada.

Actualment, la versió espanyola de Netflix disposa en aquesta categoria de pel·lícules com El dia del sí, Las vacaciones de Mr. Bean o El Dictador, pel que fa a comèdia; Jurassic Park III, Lucy o Hora Punta II, a acció i aventures; la premiada Akelarre, Crawl o Lo que el pulpo me enseñó, a popular; o El Hoyo, Cien años de perdón i The Silence, a thrillers.

Tot, gràcies a un mem

El més curiós és que Netflix ha decidit crear aquesta categoria gràcies a un usuari que, a través d'un mem viral, va deixar clar que són molts els qui prefereixen pel·lícules curtes que no superin les 2 hores de durada.

El mem, per cert, utilitza la reacció d'Oprah Winfrey a la polèmica entrevista que va protagonitzar amb el príncep Harry d'Anglaterra i la seva esposa, Meghan Markle, en la qual aquesta va assegurar que va pensar en suïcidar-se i que el color de pell del seu fill preocupava, i molt, al Buckingham Palace. 

L'anècdota, però, serveix per constatar una realitat: els consumidors cada vegada exigeixen més continguts de consum més ràpid, una tendència que Netflix ha potenciat al màxim per tal de mantenir els seus subscriptors enganxats a la pantalla amb nous estímuls.

S'ha acabat la ganga

La nova categoria arriba després que el gegant de l'streaming s'hagi proposat evitar que els usuaris comparteixin la contrasenya dels seus perfils per tal de compartir les despeses de subscripció, una pràctica molt habitual entre familiars, amics i grups creats amb aquest propòsit.

Des de fa unes setmanes, els usuaris dels Estats Units estan rebent un pop-up amb el següent missatge: "Si no vius amb el propietari d'aquest compte, necessites el teu propi compte per seguir veient continguts". Si ignores l'avís, reapareix més tard i se t'ofereix la possibilitat de demostrar que ets el propietari original del compte a través d'un correu electrònic o un missatge de text amb el codi de verificació.