Anatomía de un instante s’ha endut el guardó a la millor sèrie als Premis Forqué, considerats l’avantsala dels Goya, i la pel·lícula Los domingos, dirigida per Alauda Ruiz de Azua, s’ha endut el premi a millor llargmetratge de ficció. La cinta, que explora la vocació religiosa d’una jove, també ha valgut a Patricia López Arnaiz el guardó a millor interpretació femenina, un premi que l’actriu ha dedicat a la directora per la seva “genuïna vocació d’investigar el que ens passa i el que amaguem”. En la categoria masculina, el reconeixement ha estat per a José Ramón Soroiz per la seva interpretació a Maspalomas, una història sobre homosexualitat en la vellesa que l’actor ha volgut dedicar als directors Jose Mari Goenaga i Aitor Arregui per una “pel·lícula preciosa amb un guió meravellós”. La gala ha estat marcada per l’emoció i l’homenatge a l’actor Héctor Alterio, poc abans de la cerimònia.
Les categories interpretatives en l’àmbit televisiu han coronat Javier Cámara, que ha aconseguit el seu tercer Forqué pel paper d’un exjugador olímpic de bàdminton a Yakarta. L’actor ha dedicat el premi “als perdedors i fracassats”, com el seu personatge, i també a la seva companya de repartiment, la jove Carla Quílez. Pel que fa a la millor actriu, l’absent Esperanza Pedreño s’ha endut el reconeixement pel seu paper a la segona temporada de Poquita Fe, una comèdia sobre la vida de parella, que tot i partir com a favorita amb tres nominacions, només ha obtingut aquest guardó. El premi a millor sèrie, però, ha estat per a Anatomía de un instante, adaptació del llibre de Javier Cercas sobre el 23-F, dirigida per Alberto Rodríguez. En recollir el premi, el productor i actor José Manuel Lorenzo ha llançat un missatge contundent: “De veritat, amb Franco no es vivia millor”.
Ni Sirat, del gallec Óliver Laxe, escollida per l’Acadèmia de Cinema per representar Espanya als Oscar, ni Tardes de Soledad, d’Albert Serra, que va triomfar amb la Concha de Oro al Festival de Sant Sebastià 2024, han estat reconegudes als Premis Forqué. Cap de les dues ha aconseguit imposar-se en les seves respectives categories: Sirat competia com a millor pel·lícula de ficció, mentre que Tardes de Soledad optava al premi a millor documental.
La resta dels guardons s’han repartit entre diverses produccions destacades. El premi al millor documental ha estat per a Flores para Antonio, dirigit per Isaki Lacuesta i Elena Molina, i recollit per la seva productora i protagonista, Alba Flores, que ha iniciat el seu discurs amb un emotiu “Gràcies, papa”. Sorda, d’Eva Libertad, que partia com la més nominada, ha estat reconeguda amb el premi al cinema i educació en valors, un dels quatre als quals aspirava. En la categoria d’animació, el premi ha anat a Decorado, d’Alberto Vázquez. El Cautivo, d’Alejandro Amenábar, ha estat distingida amb el premi del públic, mentre que Belén, de la directora argentina Dolores Fonzi, ha estat escollida com la millor pel·lícula llatinoamericana de l’any. Finalment, el premi al millor curtmetratge ha estat per a Ángulo Muerto, de Cristian Beteta, una peça centrada en la trobada d’una exparella que investiga una agressió al seu fill.