Sembla que tornem tots a la feina i que els festivals han quedat enrere, però l’estiu ens dona una última oportunitat aquest cap de setmana, i a més és a l’Empordà, en concret a Figueres, per tota aquella gent que us hi desplaceu tot l’estiu. És el festival Acústica, que durà tres dies intensos amb una trentena de concerts d’artistes de casa nostra per a joves i grans, per moderns i per nostàlgics: des de Lax’n’busto (sí, l’antic cantant ha tornat després de molts i molts anys de voluntariat per l’Àfrica!) fins a Svetlana i Mushkaa. El concert d’Oques Grasses de dissabte té les entrades exhaurides, però no patiu perquè hi haurà concerts gratuïts als escenaris figuerencs habituals dels altres anys: plaça Catalunya, Rambla i plaça de la Palmera. S'espera que per Figueres hi passin unes 20.000 persones.
La premissa del festival és més nacional que d’estil, perquè d’estil n’hi ha per a tots els gustos

El festival Acústica: en català, d'estil eclèctic
L’Acústica inaugurarà dijous amb Els Catarres, i divendres els seguirà Lax’n’Busto amb Pemi Fortuny (el cantant que se n’havia anat i ha tornat vint anys després). El mateix divendres sonarà Alizz, Ginestà, Mama Dousha, Svetlana i Figa Flawas. En un pla una mica més alternatiu, divendres també podreu anar a escoltar en directe el poeta i amant de l’electrònica Gavina.mp3, que canta que està fart de ser un modernet. Dissabte es farà festa grossa amb Oques grasses, una de les bandes de reggae i pop en català que té més èxit i que va néixer també a l’Empordà, concretament a Roda de Ter el 2010. El Festival se celebra per tota la ciutat, i en aquesta edició hi ha un escenari més, l’espai Figueres Acústica Arena, on tocarà Oques Grasses. La premissa del festival és més lingüística i nacional que d’estil, perquè d’estil n’hi ha per a tots els gustos. En la línia més del reggae i l’ska hi haurà, a banda d’Oques Grasses, els mítics Dr.Calypso i els Doctor Prats, però a l’Acústica s’hi sentiran molts altres estils.
El grup d’arrel fusió El Pony Pisador els ofereix una proposta convenient: l’espectacle El Pony Menut, un concert amb cançons per petits i gran i en horari de tarda
El festival també acollirà l’electrònica de l’Alizzz, el pop d’autor de Ginestà i el pop festiu d’Els catarres i els Figa Flawas (encara no heu sentit fins a no poder més la tonada de la Marina que està morena? Impossible). Un altre plat fort de l’edició Acústica és la Mushkaa, que tocarà el dissabte a la Rambla, i ben a prop d’ella, a la plaça de la Palmera, hi actuaran Sandra Monfort, Suu i Maria Jaume.
Ja T’ho Diré tornen als escenaris vint anys després de la seva dissolució, i si vint anys no són res, tampoc sembla que siguin massa els 35 anys que celebren els Dr. Calypso
Pels nous i pels vells que tornen
Lax’n’Busto i Dr. Calypso no seran els únics veterans a l’escenari. També hi haurà els menorquins Ja T’ho Diré, que tornen als escenaris vint anys després de la seva dissolució i que ho fan amb una tendresa particular, perquè van anar-se’n de l’illa per traslladar-se a prop de Figueres. I si vint anys no són res, tampoc sembla que siguin massa els 35 anys que celebren els Dr. Calypso. Sembla que l’Acústica acull els amants de la música grans i petits, i també els del mig: els pares. Per al públic amb canalla, el grup d’arrel fusió El Pony Pisador els ofereix una proposta convenient: l’espectacle El Pony Menut, un concert amb cançons per petits i gran i en horari de tarda, el divendres 29 a les set de la tarda. No serà l’única activitat familiar; també hi haurà les actuacions de l’Orquestra Diversiones i l’Orquestra Maribel.