Podríem dir que avui és un dia molt important pel món de les arts i els museus: Elvira Dyangani Ose es converteix en la primera dona directora del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Una decisió històrica en el quart de segle que el museu porta funcionant. Ara, amb un contracte d’alta direcció de 5 anys de durada (renovable), la cordovesa dirigirà un equip format per una majoria de dones. Les felicitacions i les allaus de satisfacció no han tardat a aflorar a les xarxes socials, i és normal: que hi hagi una dona portant les regnes d’una institució tan important per la ciutat (i pel país) és súper necessari per anar equiparant les quotes en els càrrecs de responsabilitat.

Així, Dyangani Ose substitueix a Ferran Barenblit, qui ho ha estat durant els últims 6 anys. Ha obtingut la millor valoració i el Consell General del Consorci del MACBA ha valorat la seva voluntat d’aportar “una mirada innovadora sobre el paper del museu en l’escenari local i internacional”. Els objectius que té la nova directora són mantenir el prestigi del museu com a institució de referència internacional; desenvolupar una política d’exposicions, activitats i publicacions acadèmiques d’excel·lència i continuar enfortint la Col·lecció MACBA.

macba exposicio acn

Qui és Elvira Dyangani Ose?

La ja presidenta del MACBA és llicenciada en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona, a més de tenir Diploma d’Estudis Avançats en Arquitectura i cursat estudis d’Història i Teoria de l’Arquitectura a la Universitat Politècnica de Catalunya.

La seva trajectòria laboral brilla per la seva presència: des del 2018 és directora i conservadora en cap de The Showroom a Londres, membre del Consell del Thought Council & Fondazione Prada i professora de Cultures Visuals al Goldsmith, Universitat de Londres, des del 2014.

I encara hi ha més: comissària de la Biennal Internacional d’Art Contemporani de Göteborg; conservadora d’Art Internacional de la Tate Modern (Londres); directora artística de Renconcres Picha – Biennal de Lubumbashi (República Democràtica del Congo); conservadora d’Art Contemporani i editora de Publicacions del Centro Andaluz de Arte Contemporáneo (CAAC) de Sevilla; i conservadora d’Art Contemporani del Centro Atlántico de Arte Moderno (CAAM) a Las Palmas de Gran Canaria.