El boicot al Sónar no ha aconseguit fer mal al festival. Tot i l'intens debat al voltant de la participació en aquesta cita musical, les xifres canten per si soles i, segons el primer balanç, el públic ha crescut aquest any en 7.000 persones, informa l'agència ACN. El Sónar 2025 ha tancat en concret amb l'assistència de 161.000 espectadors, segons dades de l'organització. El festival ha reunit 52.500 persones a Sónar de Dia, 66.500 a Sónar de Nit i 42.000 a l'OFFSónar i la resta de les activitats de Sónar Week als diferents escenaris de la capital catalana. Aquesta última jornada el festival incloïa l'actuació de Mushka, Yerai Cortés, Nathy Peluso, Eric Prydz i Skrillex. La polèmica ha ensopit l'edició d'enguany per la relació del festival amb l'empresa israeliana KKR. La firma hebrea és accionista de Superstruct Entertainment, propietària de Sónar, i aquesta vinculació ha provocat una onada de protestes que s'ha traduït en les baixes d'artistes.

Una trentena d'artistes van anunciar la cancel·lació dels espectacles per no estar d'acord amb la relació del festival amb KKR, el fons amb vincles amb Israel que l'octubre del 2024 es va convertir en l'inversor principal de Superstruct Entertainment, l'empresa que va comprar el Sónar el 2018. Entre les baixes, noms importants com  la veneçolana Arca i la del francès Rone x (LA)HORDE. Per contra, el Sónar va incorporar una vintena de nous artistes al cartell amb noms com Modeselektor, Ewan McVicar, Ángel Molina, Plaid, Adrian Sherwood i p-rallel b2b Tommy Gold

El Sónar ha reiterat en diverses ocasions que condemna de "forma clara i inequívoca" el genocidi comès contra el poble palestí i es desvincula de "qualsevol activitat d’inversors contrària als valors del festival". Així mateix, afirma que "no té ingerència ni cap control sobre inversions o decisions de tercers". El festival Sónar va tancar l'any passat una edició per la qual van passar 154.000 espectadors, comptant el conjunt d'activitats programades al llarg de tota la setmana. El Sónar Dia va reunir 54.000 persones, i el de Nit, 66.000, que sumen 120.000 espectadors, els mateixos que l'any 2023. El festival va comptabilitzar  l'any passat també els 34.000 espectadors que va congregar l'OFFFSónar (una programació fora dels dos recintes del festival) en el total de l'esdeveniment. 

Cancel·lació d'última hora

Les baixes s'han produït fins i tot aquest mateix dissabte. La cantant Samantha Hudson ha cancel·lat la seva participació en el Sónar de Dia. Ho ha anunciat aquest dissabte el festival, que també ha explicat que la substituirà Niki Lauda. Hudson havia de presentar 'Música para muñecas'. El Sónar ha informat que Hudson explicarà a les seves xarxes socials els motius de la cancel·lació.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!