En els últims anys, han sorgit personatges coneguts gràcies a les xarxes socials, persones que compten amb una gran quantitat de seguidors i als quals se'ls ha dit influencers.
Fins i tot marques de diferents tipus d'articles han recorregut a aquestes persones, perquè facin publicitat als seus productes i d'aquesta manera aconseguir arribar a una quantitat de persones més gran.
Però han sorgit persones que s'aprofiten dels seus seguidors per poder obtenir un benefici econòmic d'ells. Tal ha estat el cas del reconegut youtuber Ice Poseidon.
Hissi Posidó
Com ha aconseguit Ice Poseidon el youtuber estafar els seus seguidors?
El youtuber Paul Denino o com els seus seguidors el coneixen Ice Poseidon, va crear una criptomoneda a què crido CXcoin.
Utilitzant la seva influència va començar a fer campanya per a la venda de la seva criptomoneda, va recórrer a totes les seves xarxes socials per poder arribar a tots els seus seguidors.
Aquest va utilitzar el mètode del "pump and dump" per inflar el preu de la seva criptomoneda i va acabar estafant als seus seguidors per uns 500 mil dòlars.
Aquesta estratègia consisteix a fer la campanya perquè les seves monedes començaran a augmentar de preu, aquesta és la fase pump. Una vegada que noto que aquestes van arribar al seu valor més alt, aquest va decidir vendre-les totes.
El youtuber ho va admetre
En vendre-les es va produir la caiguda del valor d'aquestes, aquest seria l'efecte dump, en el qual tots els seus seguidors van perdre pràcticament tota la inversió que havien realitzat.
Denino va ser denunciat per un altre youtuber conegut com Coffeezilla, aquest indico que aquest es va embossar 500 mil dòlars.
Els quals ús aparentment 200 mil per al pagament dels desenvolupadors i informàtics del seu cripto i la resta l'utilitzo per a la compra d'un cotxe de la marca Tesla.
El que més va cridar l'atenció és que quan aquest va ser descobert, no va mostrar cap sentit de penediment.
De fet, ell la prenc en contra dels seus seguidors per haver caigut en la trampa, indicant que part de la responsabilitat era part dels fans, ja que van posar massa emoció en això.
Fins i tot indico que, si és dins de les seves possibilitats tornar els diners, però que no ho farà. Una vegada més això és un anomenat d'atenció, sobretot per a les generacions que solen creure tot el que veuen a les xarxes socials.