El mòbil s'ha convertit, pràcticament, en una extensió més del nostre cos. Moltes persones tenen el costum de mirar els seus dispositius en llevar-se i l'utilitzen per rebre informació, mantenir converses amb amics, consultar les xarxes socials o també per jugar a videojocs. Un estudi de Smartme Analytics posa de manifest que els espanyols utilitzen el mòbil, de mitjana, 3 hores i 40 minuts cada dia. Aquesta anàlisi s'ha efectuat a partir de més de 310 milions d'empremtes digitals d'una mostra mensual de 10.000 ciutadans per poder fer l'extrapolació d'usuaris, temps d'ús i visites diàries. Els treballs s'han realitzat en els darrers sis mesos, des de l'octubre del 2021 fins al març d'enguany.

L'informe, que es titula 'Digital Consumer by Generation', reflecteix les dades per generacions. En concret, aquells que s'agrupen a la Generació Z, és a dir, els que tenen entre 18 i 24 anys, són els que dediquen més hores al telèfon mòbil durant el dia, amb una mitjana de 4 hores i 15 minuts. En comparació amb les dades de l'any anterior, l'ús de l'smartphone s'ha vist incrementat en un 10,2% entre les persones de 24 a 34 anys, ha pujat un 10,8% en el cas dels ciutadans de 34 a 44 anys i un 10,7% de creixement entre els més grans de 45 anys.

Segons l'estudi, les aplicacions bancàries més populars són CaixaBank, ImaginBank i el BBVA. En comerç online, encapçalen el rànquing AliExpress, Amazon i Wallapop; així com Shein, Vinted i H&M. Pel que es refereix a l'alimentació, les més descarregades i les que acumulen més trànsit d'usuaris són McDonald's, Burguer King i Uber Eats, amb especial incidència els caps de setmana. En el terreny de les xarxes socials, el podi el continuen ocupant Instagram, Facebook i YouTube, tot i que TikTok està agafant molta força i rep la millor valoració per part dels usuaris. En tot cas, entre les persones de 18 a 34 anys, Instagram segueix sent l'app líder. Encara sobre les xarxes socials, les dades reflecteixen que, de mitjans, els espanyols dediquen 1 hora i 18 minuts a la consulta d'aquestes. D'altra banda, també copsen bona part d'aquest consum telefònic les plataformes de continguts audiovisuals, sent Netflix, Amazon Prime Video i Disney+ les més descarregades.