Els canvis en els nous plans de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona segueixen aixecant polèmica. Però, més enllà dels qui aplaudeixen o no les polítiques de l'alcaldessa Ada Colau, hi ha un sentiment general de desconcert. El darrer exemple el trobem, principalment, a la zona del barri de Sant Antoni on han col·locat unes taules en desnivell que, la seva finalitat, és poder practicar exercici. Per exemple abdominals i altres flexions.

Aquestes, estan col·locades al marge dels carrils per on passen els cotxes i no se'n detalla el seu ús. També sorprèn que no hi ha cap pàgina web principal lligada a la mobilitat on es pugui llegir i entendre la seva funció. Des de twitter, alguns usuaris han compartit les imatges i han creat una mena de fòrum per mirar d'entendre de què serveixen.

Taules Colau TUIT

Tuit de l'usuari Chema Cavero amb la fotografia d'aquestes taules

Més enllà d'aquest fet anecdòtic, els darrers canvis han despertat un altre malestar: el de la inseguretat. Aquesta setmana, una dona que es dirigia a agafar un taxi ha estat atropellada per un patinet elèctric en un aparatós accident que ha requerit la seva hospitalització. Les càmeres d'altres taxis ho han gravat tot. Els fets van passar a la cruïlla entre Passeig de Gràcia i el carrer Aragó, just on és la Casa Batlló.

El conductor del patinet anava a gran velocitat i es va emportar la dona per davant. El semàfor pels ciclistes i conductors de patinet estava en verd en aquell moment. Portaveus dels taxistes han criticat la ubicació de carrils bici que separen les parades de vehicles de transport amb conductor -els coneguts com a VTC- de les voreres, que dificulten l'accés als cotxes i posen en perill els usuaris, com ha quedat demostrat en aquest cas. 

 

D'altra banda, la Plataforma Motoristes BCN denuncia que "la nova pintura" que tenyeix els carrers de diferents colors no és antilliscant i ja ha provocat més d'un accident. I el passat mes de desembre, un jove motorista va perdre la vida després d'impactar contra un dels blocs de formigó que l' Ajuntament de Barcelona manté col·locats des de fa mesos per tota la ciutat comtal. Aquests elements, amb la finalitat de reduir part de la calçada per ser reconvertida en zona de vianants o per a ús de l'hostaleria, porten sent criticats des de fa mesos per considerar-se un perill contra la seguretat viària.