A poc a poc tots els partits polítics van enllestint les seves llistes de cara a les eleccions del propvinent 28 de maig. Unes eleccions municipals on es decidirà, fins i tot, molt més que les alcaldies, els consellers comarcals i les diputacions provincials de Catalunya. Les eleccions municipals sempre deixen sorpreses. Candidats que no saps d’on surten. Paracaigudistes. I candidats que, abans, havien sigut d’un altre partit. Reus, la capital del Baix Camp, és un dels llocs on a les municipals sempre hi ha més enrenou. Només cal recordar l’any 2007 quan el partit d’Ariel Santamaria, la Coordinadora Reusenca Independent (CORI), va “guanyar” les eleccions i va colar un regidor al ple reusenc, fent canviar la correlació de forces que va acabar amb anys d’oasi tripartit

Verge Noemi Llaurado (1)
L'exregidor socialista Verge amb la candidata Noemí Llauradó / ERC Reus

Aquest cop la notícia que arriba des de Reus és també per un canvi de partit. Un exregidor socialista, un dels militants del nucli dur de l’alcalde Lluís Miquel Pérez, Joan Anton Verge, serà el número vuit de la llista de Noemí Llauradó, la candidata d’Esquerra. Verge, que és el pare de l’actual consellera de Feminismes, Tània Verge, va deixar la militància del PSC l’any 2014 i des de 2021 que va començar a militar a files republicanes. Ara, després de dos anys, la candidata l’ha escollit per ocupar el número vuit de la llista, una posició que, ara per ara, per les enquestes electorals que circulen per Reus, no és un lloc de sortida. Actualment, Esquerra Republicana, que govern amb Junts, té sis regidors.

Regidor d’Esports, imputat i arxivat

Joan Anton Verge va ser regidor d’Esports durant els mandats que va ser membre del govern de la ciutat -entre 1999 i 2011- i ara espera repetir com a responsable d’aquesta regidoria. En el cas Shirota, el jutjat d’instrucció número 3 de Reus també el va imputar, juntament amb altres regidors del tripartit reusenc, l’any 2013. Finalment, l’any 2014, es va arxivar la causa. 

Més antics socialistes

Les curiositats de Reus farà que Verge i Llauradó -actualment presidenta de la Diputació de Tarragona- s’enfrontin a les eleccions a Teresa Pallarès, la candidata de Junts, que també té passat socialista. Va compartir grup municipal amb Joan Anton Verge i va ser regidora del PSC de 2003 a 2008 i de 2011 a 2012. Després d’un temps a l’empresa privada, Pallarès, que ara agafa el relleu de l’alcalde Carles Pellicer, l’any 2018 va fitxar per Junts i va convertir-se en diputada i l’any 2019 va convertir-se, de nou, en regidora, però per Junts. La candidata del PSC a la capital del Baix Camp és Sandra Guaita, actualment diputada a Madrid i també antiga regidora socialista a l’Ajuntament de Reus.