El grup municipal de 'Trias per Barcelona', la marca de Junts a la capital catalana, ha reclamat explicacions aquest diumenge a l'alcalde barceloní, Jaume Collboni, per emprar, diuen, instal·lacions de l'Ajuntament per acollir l'inici d'un congrés de les Joventuts Socialistes Europees (Y.E.S), concretament el Saló de Cròniques. El regidor i portaveu de 'TriasxBCN', Jordi Martí Galbis, ha registrat quatre preguntes dirigides al govern de la ciutat, per demanar explicacions sobre si aquest acte, en el marc del congrés de les Y.E.S aquest divendres a Barcelona, ha tingut algun cost per a les arques municipals, amb especial interès en el "còctel de benvinguda", que, asseguren, van oferir als assistents al congrés que van passar pel consistori.
El grup municipal liderat per l'exalcalde Xavier Trias també reclama saber quan es va demanar permís per a aquesta visita i quants grups polítics o d'interès polític ha rebut el consistori amb presència del batlle de la ciutat, d'ençà que ho és. Martí Galbis també ha expressat la seva "sorpresa" per la celebració d'aquesta trobada "de caràcter partidista" en dependències del consistori, "fent ús d'espais i recursos públics del conjunt de la ciutadania de Barcelona", denuncien.
🌹 És un honor i un orgull per als i les @socialistes_cat que l'@enriclopezj, nascut i format políticament a Nou Barris, hagi estat escollit com a nou president de la @yesocialists.
— Salvador Illa Roca/❤️ (@salvadorilla) October 21, 2023
Moltes gràcies pel teu compromís. Molta sort i encerts en aquesta nova etapa! pic.twitter.com/U8r5dQSFdL
Aquest cap de setmana se celebra el 16è Congrés de @YESocialists a Barcelona, és un plaer participar d’un programa de luxe!
— Javi López (@javilopezEU) October 19, 2023
Dos dies intensos de feina on joves d'arreu d'Europa es reuniran per plantar cara als reptes de futur i escollir un nou equip directiu. Ens veiem! pic.twitter.com/VyTW55f07b
Collboni i eurodiputats del PSC a l'acte
Els de Trias al·leguen que hi ha proves de la celebració d'aquest congrés a l'Ajuntament a les imatges publicades per les joventuts socialistes europees a les xarxes socials i a la seva pàgina web. Un acte al qual, diuen, van assistir els eurodiputats socialistes Alícia Homs i Javier López; el primer secretari de la JSC, Ot Garcia, i l'alcalde de Barcelona i líder del PSC a la capital catalana, Jaume Collboni.
🌹Después de 4 años, @aliciahoms pasa el testigo de la presidencia de la @YESocialists.
— Socialistas Europarl (@Socialistas_PE) October 20, 2023
Enhorabuena, compañera, por los logros conseguidos durante estos dos mandatos.
No podríamos estar mejor representados por nuestras juventudes.#YEScongress2023#16thYESCongress pic.twitter.com/05gyqaoeDZ