El Saló Nàutic Internacional de Barcelona ha tancat aquest diumenge les portes de la seva edició número 62 amb més de 18.000 visitants, que han pogut contemplar una proposta renovada amb més presència d'embarcacions de gran eslora per atraure un públic més exclusiu. Segons ha informat Fira de Barcelona, organitzadora de l'esdeveniment, el saló ha conclòs amb "un alt nivell de públic i negoci", entre els quals hi havia grans compradors nacionals i internacionals. Segons els organitzadors, Fira de Barcelona i l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), el perfil del visitant d’aquest certamen, que va arrencar el passat dia 8 d’octubre, ha estat més “exclusiu” que en ocasions anteriors i s’ha caracteritzat per una major capacitat de compra. A més, l’edició d’enguany ha comptat amb altres novetats, com l’afegit del moll de Barcelona a l’espai expositiu per acollir les embarcacions més grans, una gran exposició de catamarans, un espai gastronòmic i un espai de debat sobre els reptes del sector nàutic.
El president del Saló Nàutic, Luis Conde, ha subratllat a través d’un comunicat que "hem fet un primer pas ferm cap a una experiència més exclusiva i orientada al negoci, que ens anima a seguir treballant amb l'objectiu de consolidar aquest esdeveniment entre els líders d'Europa i impulsar Barcelona com a capital nàutica del Mediterrani". El nou enfocament ha atret més de 18.000 visitants amb un perfil més exclusiu que en anteriors edicions. L’edició d’enguany també ha estat destacada per les innovacions i la varietat de models de marques líders com De Antonio, Girbau, Karnic, Kumbra, Rodman, Sea Ray o Nuva, entre moltes altres; la presentació d'una primícia mundial (l'Horizon FD100, un iot de 31 metres) i l'exposició de la mostra més gran de catamarans d'Europa, amb 16 models nominats a millor vaixell europeu de l'any, així com novetats en noves motoritzacions com el catamarà elèctric Earthling E40.
Noves propostes
Entre les novetats d’aquesta 62a edició, el Saló ha estrenat el Village, un espai social i gastronòmic pels visitants on s’ha pogut degustar la proposta culinària del xef amb dues estrelles Michelin, Rafa Zafra. El certamen d’enguany també ha posat el focus en les noves motoritzacions, la sostenibilitat i l’economia blava, en l’espai de jornades i conferències que s’ha obert a l’Àgora Port, i que ha organitzat el Port de Barcelona, on un centenar d’experts han participat en 30 sessions en les quals s’ha debatut i reflexionat sobre els grans reptes que encara el sector nàutic. Amb totes aquestes novetats sobre la taula, el Saló es prepara per seguir creixent amb la seva aposta cap a un públic més ‘premium’ i ja es prepara per a la pròxima edició del certamen, que se celebrarà entre els dies 14 i 18 d’octubre de 2026.