Aquest divendres, 20 de febrer, un cop les condicions meteorològiques i de seguretat ho han permès, el temple de la Sagrada Família es prepara per viure una fita històrica, la coronació de la Torre de Jesús, la més alta de totes, que suposarà que la basílica, que ja és l’església més alta del món, arribi a completar la seva altura màxima i definitiva, a 172,5 metres d’altura. La instal·lació del braç superior de la creu que corona la torre està prevista per aquest matí i es pot veure des del carrer. Un cop finalitzada la torre, està previst que sigui inaugurada el 10 de juny d’aquest any, centenari de la mort d’Antoni Gaudí, amb la intenció que la benedicció la faci el papa Lleó XIV.
- Quatre de quatre: la creu de la Torre de Jesús de la Sagrada Família ja té tots els braços instal·lats
- Els barcelonins tindran el 50% de descompte en les entrades per visitar la Sagrada Família el 2026
-
Les sorpreses de l’Any Gaudí: experiència immersiva, espais poc coneguts i un mapping espectacular
Un cop finalitzada, la creu farà 17 metres d’alçada, aproximadament un edifici de cinc pisos, i una amplada de 13,5 metres, i inclourà un espectacular mirador situat a 165 metres d'altura que, en tot cas, no serà visitable fins al 2027, com a molt aviat.
Cal recordar que els plans inicials de la Junta constructora de la Sagrada Família eren els de tenir enllestida la torre el 2025, però finalment serà a principis del 2026, amb la intenció d’inaugurar-la al juny, ja sense bastides.
🔴 L'skyline de Barcelona ha canviat aquest divendres, amb la Sagrada Família coronada a 172,5 metres d'altura.
Un cop col·locats els braços horitzontals, aquest últim braç estava preparat a la plataforma d’operacions, situada a 54 metres d’altura, esperant que les condicions meteorològiques fossin les propicies per elevar-lo fins al seu lloc definitiu.
🔴 En aquests moments la Sagrada Família ja dibuixa la seva silueta definitiva.
🔴 La maniobra d'acoblament necessita una precisió mil·limètrica.
🔴 Tot seguit començaran les tasques d'acoblament del braç.

🔴 En aquests moments el braç superior ja està col·locat just per sobre del seu emplaçament definitiu!
🔴 Els següents passos són els d'apropar la peça al terminal de la torre de Jesús i finalment l'acoblament del braç superior a la resta de l'estructura.
🔴 La fase d'elevació del braç entre els 54 metres i els 165 ha durat poc més de cinc minuts.
🔴 El braç superior de la creu ja ha arribat a l'altura màxima i ara comencen les maniobres d'apropament a la torre!
Després del nucli, s’han anat col·locant els quatre braços horitzontals de la Torre de Jesús: el primer, orientat cap a la façana del Naixement, el 25 de novembre; el segon, en direcció a la façana de la Passió, el 28 de novembre; el tercer, en direcció a l’absis, el 12 de gener, i el quart, en direcció a la futura façana de la Glòria, el 14 de gener.
🔴 Comença a pujar el braç superior des de la plataforma d'operacions situada a 54 metres!
La creu que corona la torre s'ha anat instal·lant per parts des del passat mes d'octubre. La primera peça que es va col·locar va ser el braç inferior, el 31 d'octubre, i seguidament el nucli central, el 7 de novembre.
La Torre de Jesús és la que està situada al mig del tronc central, flanquejat per les quatre Torres dels Evangelistes i de la Torre de la Mare de Déu, culminades en els últims anys. Amb la finalització de la creu de cinc braços, la gran part que quedarà pendent de culminar serà la façana de la Glòria, situada al carrer Mallorca.
Bon dia, segueix en directe la coronació de la Torre de Jesús, la torre més alta de les 18 que tindrà la basílica de la Sagrada Família.