La plataforma Revolta Escolar, que agrupa un centenar d’Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA), ha reclamat a l’Ajuntament de Barcelona que estengui a tota la ciutat les restriccions de trànsit en entrades i sortides escolars, al mateix temps que ha criticat la "ridícula" partida que contemplen els pressupostos plantejats pel govern municipal de Barcelona per pacificar entorns escolars. En un comunicat fet públic aquest dimecres, aquesta organització ha lamentat que només es destinin 500.000 euros a la pacificació, per afegir que no hi ha planificació per fer-ne més aquest curs i ha apuntat que l'import suposa només l'11% del que es va destinar el darrer any de l'anterior mandat. 

En aquest sentit, Revolta Escolar apunta que actuacions de protecció com les que s’han posat en marxa a l’Escola Italiana a Sarrià i a l’escola Font d’en Fargas al Guinardó, “no solucionen els problemes de soroll i contaminació que pateixen molts dels centres escolars”, però que, així i tot, són valorades “positivament com a mesura ràpida d’implementar, de baix cost i efectiva per donar seguretat als infants durant els horaris d’entrada i sortida”. “És necessari posar els recursos necessaris per poder garantir i fer efectiva la restricció del trànsit, sense que això recaigui a les famílies”, afegeixen.

Segons aquesta plataforma, “els experts, científics, i metges, especialment pediatres” alerten sobre “les conseqüències negatives per als infants i joves derivades de l’exposició a la contaminació de l’aire i la contaminació acústica produïda pel trànsit motoritzat”. A més, apunten que en les últimes setmanes hi ha hagut diversos atropellaments a infants davant d’escoles, amb casos com l’Arenal de Llevant de Barcelona i el Joan Maragall de Sant Cugat a més de la mort d’una menor en bicicleta a l’avinguda Madrid de Barcelona en un sinistre amb un cotxe involucrat, per apuntar que “no podem concebre que seguim sense pacificacions ni calendari de les noves actuacions de millora d’entorns escolars, i que el pressupost previst sigui tan poc significatiu”.

De fet, per a Revolta Escolar, estendre les restriccions de trànsit a entrades i sortides escolars “no és la mesura definitiva”, i per això demanen que “els entorns escolars han d’estar pacificats amb un màxim d’un carril de circulació de vehicles contaminants”. “Considerem que la restricció del trànsit durant les hores d’entrada i sortida de les escoles és una mesura ràpida d’implementar amb un cost molt baix i que dona seguretat als infants”, insisteixen, per assegurar que “altres ciutats com Londres i París ja implementen aquesta mesura dins el programa ‘School streets’”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!