Repartidors dels supermercats de Glovo, subcontractats mitjançant l'Empresa de Treball Temporal (ETT) Jobandtalent, reclamen millores en les seves condicions laborals i han paralitzat per aquesta raó des d'ahir dilluns a la tarda el servei en espera de rebre una resposta per part de la companyia.

La reivindicació d'aquests repartidors, que serveixen comandes als clients dels set supermercats amb què compta Glovo a Barcelona, són diferents de les dels que són autònoms, els quals després d'entrar en vigor la llei "rider" el passat 12 d'agost operen amb un nou sistema que, denuncien, al cap i a la fi comporta que facturin menys.

Però els repartidors dels supermercats de Glovo sí són assalariats d'una ETT, si bé mitjançant contractes temporals d'obra i servei.

Tres d'aquests treballadors, que han preferit mantenir l'anonimat, han explicat a EFE que amb l'entrada en vigor de la llei "rider" estan assumint més comandes i han de recórrer més distància que abans -ja que Glovo els assigna menys als que continuen sent autònoms, segons la seva versió-, però les seves condicions laborals no han variat.

7,40 euros bruts a l'hora

Aquests repartidors subcontractats perceben ara 7,40 euros bruts per hora i reclamen augmentar aquesta quantitat fins als 10,78 euros bruts per hora, mentre també demanen ser indefinits després d'encadenar dos contractes temporals de tres mesos i comptar amb uns plus en cas d'haver de treballar de nit o en condicions meteorològiques adverses, entre altres millores.

S'hi suma que a cinc d'aquests set supermercats els repartidors no tenen accés a lavabo ni a un lloc amb bona climatització, segons denuncien ells mateixos, de manera que han d'esperar "a la intempèrie" -és a dir, al carrer- fins que els encarreguin comandes.

La mobilització dels treballadors ha provocat que els supermercats de Glovo estiguin fora de servei des d'ahir dilluns a la tarda, com reconeix la mateixa empresa, si bé els repartidors de moment només han rebut com a resposta per part de l'ETT que "es revisarà la remuneració per quilòmetre recorregut".

"Denúncia massiva"

Els repartidors han assegurat que es plantegen dur a terme una "denúncia massiva" -calculen que en total són més de dos-cents empleats-, en entendre que les seves condicions laborals no s'adeqüen a la llei, una cosa que farien amb l'assessorament del sindicat CCOO.

Aquests riders són assalariats d'una ETT des d'abans que entrés en vigor la llei "rider "el passat 12 d'agost.

Glovo ja ha informat que, per adequar-se a la nova normativa, preveu mantenir al 80 % dels seus repartidors (prop de 8.000 persones) com a autònoms sota un nou model i al restant 20 % l'anirà contractant directament com a assalariat al llarg de 2021.

Si bé el nou model d'autònoms també ha aixecat suspicàcies entre els treballadors, doncs s'ha afegit un "multiplicador" en l'aplicació amb què operen els riders que, denuncien, els fa facturar menys.

Aquest "multiplicador" compta amb coeficients que van del 0,7 a l'1,3 pels quals el rider ha de multiplicar la tarifa base: els repartidors denuncien que si s'aplica el coeficient major disminueixen les possibilitats de ser seleccionat per lliurar comandes, mentre que si s'opta per un coeficient més baix augmenten les probabilitats de ser elegit (mentre es factura menys per comanda).

 

Imatge principal: Un repartidor de Glovo en bicicleta / Efe