Usuaris de l'app de la T-Mobilitat experimenten aquest dilluns problemes per a fer-la servir. Els usuaris han rebut un missatge d'avís a través de l'aplicació. Fonts de l'ATM han informat a ElNacional.cat que, a causa d’un problema tècnic intern, que s'ha produït aquesta matinada, una part dels servidors que donen servei a l’app "ha deixat de funcionar correctament". Com a conseqüència, actualment només està operativa la funcionalitat de validació i consulta de targeta virtual. La resta de funcionalitats, com ara l’alta al sistema, la compra de títols i la consulta dels suports físics (plàstic i cartó), no estan disponibles des de cap de les apps (Android i Apple).
Les mateixes fonts indiquen que, pel que fa a la validació, l’app d’Android funciona amb normalitat, mentre que l’app d’Apple presenta un retard de pocs segons en l’obertura per validar. L'ATM assegurava aquesta tarda que s’està treballant des de la matinada i s’espera tenir la solució en algunes hores, tan aviat com es pugui "durant el dia d’avui". D'altra banda, els operadors de transport proporcionen solucions per accedir al transport per tal que ningú es quedi sense viatjar.
El sistema T-mobilitat permet a l'usuari accedir al transport públic validant el viatge directament amb el telèfon, si té NFC. El seu cost és d'un euro i requereix donar-se d'alta. Permet carregar-hi tots els títols de transport integrats, és recarregable i permet portar fins a cinc títols diferents a la vegada.
Què és la T-Mobilitat?
La T-mobilitat és el nou sistema digital de taquillatge amb tecnologia sense contacte de l’àrea de Barcelona que es caracteritza per l'ús de tecnologia sense contacte per accedir al transport públic; targetes recarregables i reutilitzables.; millores en l’ús i la gestió dels títols de transport públic; autogestió digital i en línia; millores en la informació de la xarxa de transport. Es tracta d'un projecte que lidera el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, impulsat per l’ATM, l’AMB i els operadors públics TMB i FGC.
La incidència ha provocat que alguns usuaris hagin expressat el seu malestar a través de les xarxes socials.
La @T_mobilitat torna a fallar. T’obliguen a comprar bitllet per poder entrar al metro i el q etdiu la senyoreta es q nosaltres tenim un probl amb Apple i q apple no vol la aplicació i posa “corrafuegod”. He hagut de comprar un bitllet perquè no em volia deixar entrar @TMBinfo pic.twitter.com/TfON3Z5unW
— Sandra Fillol (@La_Fillol) June 30, 2025