Un panot, un llibre i una obra de TVBoy, els regals de Collboni a Lleó XIV

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha estat rebut aquest migdia pel papa Lleó XIV. Tot i que ambdós han tingut oportunitat de saludar-se a l’aeroport del Prat, ha estat una mica més tard de les dues del migdia, un cop acabada l’oració de l’hora sexta a la catedral de Barcelona, quan l’alcalde ha pogut mantenir una reunió privada amb el Papa, en una trobada que ha tingut lloc a la capella de Santa Llúcia, dins del complex de la catedral. Durant la trobada, l’alcalde ha fet valdre el moment històric transcendent actual amb la finalització de la torre de Jesús i la rellevància que la culminació de la Sagrada Família, que forma part de la identitat de la ciutat, té per a diverses generacions de barcelonins i barcelonines.

collboni papa lleo xiv regal tvboy ajbcn
Collboni lliura a Lleó XIV una obra de TVBoy / Foto: AjBCN

A més, Collboni ha fet arribar al Papa que la seva visita serveix per projectar al món els valors que defineixen la ciutat: el respecte, el pluralisme, la democràcia, la igualtat, la solidaritat i el compromís amb la pau i els drets humans. I ha recordat que Barcelona defensa el diàleg i la convivència davant l’odi i la divisió, en un moment marcat per la incertesa, els conflictes, la polarització i l’expansió de l’autoritarisme. A més, tal com havia anunciat a primera hora del matí, l’alcalde ha fet lliurament al sant pare d’una obra de l’artista italià resident a Barcelona TVBoy. 

Barcelona, ciutat de pau és una impressió fine art creada per a l’ocasió en què es reflecteix la culminació de la torre de Jesús de la Sagrada Família i el missatge de pau que Barcelona llança al món amb motiu de la visita del Papa. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona aquest dimarts, TVBoy s’ha mostrat enormement agraït pel fet que la ciutat obsequiï el Papa amb una obra seva, que està alineada amb el ban de Collboni publicat per la visita papal. De fet, TVBoy considera que aquest és un obsequi tant de l’artista com de la ciutat de Barcelona.

Un panot i un llibre

En la mateixa línia, l’alcalde també ha lliurat al Sant Pare una edició especial del llibre Miró i els poetes catalans i una reproducció del panot hexagonal dissenyat per Antoni Gaudí el 1904 amb el missatge “Barcelona, lloc de trobada, cultura i pau” en català, castellà i italià. Aquest model de panot és el que pavimenta el passeig de Gràcia —es coneix com el panot Gaudí— i representa un terç d’estrella de mar, un terç de conquilla i un terç d’algues, en una clara simbologia de les estructures de la naturalesa, clau per entendre l’estil artístic de l’arquitecte català. Actualment es troba a les voreres de tot el passeig de Gràcia, cobrint una superfície d’uns 60.000 metres quadrats.