Les obres de la ronda de Dalt entre l’IES Vall d’Hebron i l’avinguda de Vallcarca obligaran, a partir d’aquest dilluns, 14 de juliol, i fins al 4 de setembre, a tallar un carril per sentit en el tram que va de la sortida 5 a la 6, segons ha informat aquest dissabte l'Ajuntament de Barcelona. Es tracta d’una actuació inclosa en la fase de construcció de l’estructura del mur i les sortides d’emergència, que va iniciar-se l’estiu passat. Específicament, aquest estiu, i abans d’efectuar-se els treballs de la coberta, es preveu construir els prismes de serveis, les noves voreres i les portes de les sortides d’emergència. 

En concret, els carrils afectats seran el carril lent del tronc central de cadascun dels sentits, a diferència de l'estiu passat, quan van quedar tallats els carrils ràpids. D'aquesta manera, la capacitat de la ronda passarà de tres a dos carrils per sentit. A més, per implementar aquesta actuació s’haurà d’efectuar un tall a la ronda que es realitzarà en hores nocturnes, minimitzant així les afectacions a la mobilitat. La nit de diumenge a dilluns, entre les 22.30 hores i les 5.30 hores, es farà en el sentit Besòs. L’endemà, la nit de dilluns a dimarts, i en el mateix horari, es farà l’actuació en sentit Llobregat. Complint el protocol habitual en situacions d’obres, s’implementaran bandes reductores de velocitat i es reforçarà la senyalització de reducció del límit de velocitat i de reducció de carrils. 

Afectacions de les obres a la Ronda de Dalt / Foto: AjBCN
Afectacions de les obres a la ronda de Dalt / Foto: AjBCN

Amb l’objectiu de minimitzar l’afectació, en els pròxims dies es preveu reobrir els dos carrils del lateral muntanya i la rotonda del carrer Arenys, situats als laterals superiors de la ronda, el passeig de la Vall d’Hebron, que van ser tancats per les mateixes obres. Més endavant, també es planeja restablir la vorera del lateral del costat muntanya del passeig. 

Els treballs d’aquest estiu se sumen a la construcció del mur central, l’estiu passat, que ha de ser un dels pilars de la nova cobertura, i l’inici de la constitució de les sortides d’emergència, que s’han fet durant l’últim any. Es preveu que aquesta fase finalitzi a la primavera del 2026, quan encara quedaran pendents la cobertura del tram, les instal·lacions i la urbanització de la superfície. 

El projecte urbanístic

La cobertura, llargament reivindicada, del tram de 340 metres de longitud entre l’avinguda de Vallcarca i l’institut Vall d’Hebron dona continuïtat a la coberta ja efectuada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut, d’uns 200 metres. La superfície generada es pretén adaptar-la perquè sigui un espai verd d’ús ciutadà. La finalització de la coberta i la posada a punt de les instal·lacions està prevista pel maig del 2027. Pel que fa al pressupost, la construcció de la primera fase de l’estructura compta amb una inversió de 12 milions d’euros, mentre que una segona fase que acabi la cobertura, comptarà amb 20 milions d’euros. A tot això cal sumar-li les obres d’urbanització de la superfície per incorporar el que es decideixi en el procés de participació. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!