L’entrada en autobús interurbà a Barcelona per l’avinguda Diagonal experimentarà un canvi significatiu a partir d’aquest mes de juliol, quan es preveu que entri en servei el nou carril bus de la B-23, una infraestructura que, després de més de dos anys d’obres, ja que es van iniciar el març del 2023, preveu la finalització completa i entrada en servei en poques setmanes. Així ho ha confirmat el subdirector general de Projectes i Obres del departament de Territori, Pedro Malavia, aquest dimarts en el marc d’una visita d’obres a la que hi han assistit la delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz Romero, el director d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat Soto, i la directora de Transports i Mobilitat, Susi López López.

La nova obra, que s’ha construït aprofitant una mitjana existent a la B-23, permetrà connectar cinc municipis, des de Sant Feliu de Llobregat fins a Barcelona, passant per Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat, a través d’un traçat de 7,2 quilòmetres de longitud i suposa afegir un carril bus als carrils de circulació ja existents d’entrada a Barcelona, mentre que no s’ha previst cap infraestructura similar de sortida, ja que aquesta és molt més escalonada i no produeix els embussos habituals en hora punta per entrar a la ciutat. El carril bus, en tot cas, serà permeable als carrils d’entrada, és a dir, no està completament segregat, per permetre la incorporació dels busos des de diferents punts del recorregut.

El nou carril bus en xifres

En xifres, el nou carril bus ha suposat 20,8 milions d’euros d’inversió en més de dos anys d’obres, però el més destacat és que en la B-23 a l’entrada per la Diagonal, per on passen 98.000 vehicles cada dia, es preveu que fins a 600 autobusos interurbans el podran fer servir, la qual cosa suposarà que aquest nou vial sigui aprofitat per uns quatre milions d’usuaris l'any. A més, es preveu que en hora punta, utilitzar el carril bus suposi un estalvi d’uns quinze minuts per trajecte, a més de 34 tones de CO₂ d’estalvi anual, i això sense treure capacitat als tres carrils d’entrada que ja existien anteriorment i que es mantindran tot i l’entrada en servei del carril bus.

carril bus diagonal jp
A partir de juliol els autobusos interurbans podran utilitzar el nou carril bus, de moment marcat amb pintura groga / Foto: J.P.

En aquest sentit, la delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz Romero, ha destacat la “millora en l’eficiència del transport públic” que suposarà l’entrada en servei del carril bus, en especial per la reducció de temps de desplaçament, la qual cosa també significarà un “estímul al transport públic”, precisament en una zona, l’entrada a Barcelona des del Baix Llobregat, on la demanda ha superat històricament l’oferta.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!