Dilluns 8 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, la línia 4 del Metro de Barcelona recuperarà el servei habitual després de més de dos mesos d’obres entre Verdaguer i Trinitat Nova. Aquestes actuacions han permès renovar 6 quilòmetres de via, reduir incidències i vibracions, i modernitzar el sistema de senyalització. Amb la reobertura completa, també es normalitza el servei de l’L11 entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua. El tram Verdaguer–Maragall ja es va restablir el dilluns passat.
Les obres, iniciades el 25 de juny, han substituït la plataforma de via amb balast per una de formigó, cosa que facilitarà el manteniment i millorarà el confort del trajecte. El cost total ascendeix a 30 milions d’euros: 20 aportats per TMB per a la renovació de la via i 10 per part de la Generalitat per a la nova senyalització, un escapament a Maragall i nous enclavaments a diverses estacions. La tinenta d’alcalde i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït la paciència dels veïns i ha recordat que aquestes obres eren “absolutament necessàries” per oferir un millor servei.
Portes obertes a les “estacions fantasma”
A més, coincidint amb el final de les obres i en el marc del centenari del Metro de Barcelona, TMB organitzarà jornades de portes obertes a diversos espais històrics i tècnics de la xarxa. Entre les propostes més destacades hi ha la possibilitat de visitar les dues estacions fantasma: Gaudí, mai estrenada, i Correus, que va funcionar entre 1934 i 1972 i que aquest estiu ha estat restaurada durant els treballs de renovació de l’L4. Les visites a Correus es faran de matinada, fora de l’horari de servei, i permetran descobrir els vestigis d’aquesta estació emblemàtica situada entre Jaume I i Barceloneta.
Les activitats es faran entre setembre i novembre i comptaran amb un total de 5.000 places gratuïtes, disponibles a partir del 9 de setembre al web obrimelmetro.cat. A banda de Correus i Gaudí, també es podran visitar espais habitualment restringits com el Centre de Control del Metro, els tallers de Santa Eulàlia i ZAL, la Subcentral del Mercat Nou, l’escala original d’Urquinaona o la sala de simuladors de Plaça Catalunya.