Les obres de la futura estació de les línies L9 i L10 de Metro de Mandri, ubicada al carrer del mateix nom de Barcelona, comportaran el tall de la circulació en aquesta via a partir del proper dilluns, 8 de gener, fins al setembre del 2025 aproximadament, per facilitar les tasques d’excavació del pou de la futura estació. El carrer de Mandri estarà tallat a la circulació entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai. En sentit baixada el trànsit es desviarà pel passeig de Bonanova i els carrers de Muntaner i de Bigai, mentre que en sentit pujada, el desviament es recomana per la ronda del General Mitre i el carrer Ganduxer, o bé pel carrer de Maó, carrer de Ganduxer i el passeig de la Bonanova.

Així mateix, l’accés i la sortida del carrer de Mandri per la cruïlla amb el carrer de Bigai estarà habilitada exclusivament pel veïnat que hagi d’accedir als aparcaments i els vehicles d’emergència i serveis. A més, l’espai per a càrrega i descàrrega d’aquest tram es traslladarà al tram anterior d’aquest mateix carrer, concretament, a la cruïlla mar amb el carrer de Maó. També es traslladaran els contenidors de la zona afectada.

Afectacions en les línies de bus

A causa del tall es veurà modificada la circulació de les línies de bus V13 i N8 en sentit pujada, i V11 i 70 en sentit baixada. Les línies V13 i N8 faran el trajecte pel carrer Prats de Molló, la ronda del General Mitre, el carrer de Ganduxer i el passeig de la Bonanova amb la posterior incorporació al recorregut habitual. I les línies V11 i 70 canviaran el recorregut pel passeig de la Bonanova, carrer de Muntaner, carrer de Bigai i la posterior reincorporació al trajecte per carrer de Mandri. En conseqüència, les parades d’aquest tram del carrer de Mandri quedaran fora de servei. Les obres també afectaran el carril de serveis i l’aparcament que hi ha al carrer de Bigai amb el carrer de Muntaner i el sentit dels carrils de la Ronda del General Mitre.

El pou d’accés de la futura estació de Mandri està força avançat, ja que el passat juliol s’havia arribat a 69,5 metres de profunditat dels 75 que es preveu que tingui l’obra completada, a falta que arribi la tuneladora que ja està a mig camí des de l’estació de Sarrià i que posteriorment haurà de continuar fins a Lesseps, on es completarà tota l’excavació del tram central de les línies L9 i L10. De moment, el departament de Territori manté la intenció de posar en servei aquest tram a finals de dècada, amb la possibilitat que l’estació de Mandri comenci a funcionar l’any 2027.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!