La gran estació intermodal que està en construcció a la Sagrera i per a la qual encara no hi ha data d’acabament, pren forma constructivament, amb noves fites com la intenció que a finals d’aquest any ja hi passin els trens d’alta velocitat, tot i que sense efectuar parada. Des de fa uns dies, a més, aquesta infraestructura pren forma també de manera virtual, gràcies a la publicació d’un dossier actualitzat per part de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat on s’inclouen nous ‘renders’ o recreacions virtuals que permeten fer-se una idea de com serà finalment l’edifici que s’ha de convertir en la gran estació de Barcelona.

 

Cal tenir en compte que la nova estació, que agruparà serveis de Rodalies i alta velocitat, així com estació d’autobusos i parada de tres línies de Metro, L4, L9 i L10, estarà integrada en el que serà el parc lineal més llarg de Barcelona, el Camí Comtal, que amb més de 4 quilòmetres de llarg i 40 hectàrees de superfície connectarà el nus de la Trinitat amb el carrer Espronceda per tot el que actualment és la gran cicatriu urbana originada pel traçat ferroviari. Les noves imatges mostren com l’estació s’integrarà en aquest espai i salvarà, així mateix, la diferència de cota entre el districte de Sant Andreu, més alt, i el de Sant Martí, més baix.

render 3 sagrera foto barcelona sagrera alta velocitat
A la part superior, l'accés des del barri de Sant Martí de Provençals, i a la inferior, la pèrgola que farà d'entrada des del barri de la Sagrera / Foto: Barcelona Sagrera Alta Velocitat

Així, entre les noves imatges destaca la gran pèrgola que servirà d’accés des del barri de la Sagrera, a Sant Andreu, que conduirà els usuaris als nivells inferiors, on es trobarà el vestíbul  i els accessos a les vies d’alta velocitat, situades sobre el vestíbul, i les de Rodalies, en un nivell inferior. De l’altre costat, al barri de Sant Martí de Provençals i a causa de la diferència de cota, l’accés serà diferent. El vestíbul quedarà a nivell de carrer, mentre que en un nivell elevat hi haurà les andanes d’alta velocitat. Les andanes de Rodalies seran les úniques que no seran visibles, ja que des de Sant Martí també quedaran sota terra.


Els ‘renders’, que es complementen amb un vídeo de l’estat actual de les obres, també ofereixen una vista de secció, la més útil per entendre la disposició dels diferents nivells i serveis ferroviaris, així com els accessos des del vessant mar i muntanya i com la coberta integrarà l’estació en el futur parc del Camí Comtal. La nova informació es complementa amb dues imatges de l’estat de les obres en format 360°. Així mateix, els ‘renders’ inclouen el perfil de futurs edificis que, en tot cas, no es farien realitat fins a molt més enllà de la inauguració de l’estació.

render 2 sagrera foto barcelona sagrera alta velocitat
Secció de la futura estació, amb l'accés des de Sant Martí a la part inferior de la imatge / Foto: Barcelona Sagrera Alta Velocitat

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!