Aquest dilluns han començat les obres de reurbanització del costat mar de la Gran Via de les Corts Catalanes en l’àmbit comprés entre la plaça de les Glòries i la rambla del Poblenou, un cop s’han donat per enllestides la primera fase, que corresponia al costat muntanya. Es tracta d’una intervenció pendent en la gran reforma de tot l’àmbit de Glòries que permetrà pacificar íntegrament la superfície que queda per sobre dels túnels de glòries en el costat Besòs d’aquesta plaça. Amb tot, el punt més delicat de l’obra és la remodelació del traçat del tramvia, amb una controvertida ziga-zaga per unir el tram de la Gran Via amb el de la Diagonal abans d’entrar a la gran plaça.

 

Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona aquest cap de setmana, aquest mateix dilluns comencen les primeres tasques d’unes obres que tenen com a finalitat transformar per a usos ciutadans aquest tram de la Gran Via, de 50 metres d’amplada i 70.000 metres quadrats de superfície. Els treballs que ara comencen corresponen a la segona fase de la transformació de l’àmbit, que particularment busca endreçar i optimitzar els diferents modes de transport a la banda Besòs de les Glòries, on conflueixen el tramvia, els vianants, els autobusos, els carrils bici i el vehicle privat. Davant d’un entorn complex com és el de la cruïlla de la Gran Via, la Diagonal i el carrer de Badajoz, el projecte prioritza especialment la circulació de vianants.

En aquest sentit, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha destacat que “el projecte prioritza els itineraris dels vianants i millorar l’eficiència del transport públic”. “L’objectiu és incrementar el nombre de passos de vianants, i habilitar connexions directes a peu entre els diferents espais”, ha ressaltat Bonet. Amb tot, una de les intervencions és la de canviar el traçat del tramvia amb una discutida ziga-zaga que suposarà un doble revolt tancat per als combois del TramBesòs que circulen per aquest tram de la Gran Via. El pressupost global de tota l’obra de reurbanització és de 32,54 milions d’euros, el triple que la fase d’obres al costat muntanya, que va costar 11,41 milions.

nou traçat tramvia glories ajbcn
El nou traçat preveu un doble revolt just davant l'entrada del Centre Comercial Glòries / Foto: AjBCN

En concret, es tracta de desviar el traçat actual, que entra a Glòries per la Gran via, per desviar-lo pel carrer Ciutat de Granada i incorporar-lo a les vies ja existents a la Diagonal. L’objectiu d’aquest canvi és que hi hagi un sol punt de connexió per al tramvia entre les Glòries i la Diagonal i evitar dos encreuaments de vies amb el carrer de Badajoz. El govern municipal defensa aquesta nova connexió com una millora per al pas de vianants, amb accés directe a l’àmbit central de la plaça des de la Gran Via i des de la rambla central de la Diagonal, ja que la configuració actual obliga a realitzar itineraris menys directes.

Nou carril bici bidireccional a l’eix Badajoz-Independència

El projecte també preveu la millora de la connectivitat ciclista en aquest àmbit, amb la construcció d’un nou carril bici bidireccional a l’eix Badajoz-Independència, que permetrà dotar de més seguretat i continuïtat als itineraris ciclistes en tot l’àmbit. Aquest nou carril permetrà enllaçar amb el carril bici existent unidireccional d’Independència que neix a la confluència amb la Meridiana, i permetrà connectar la infraestructura ciclista de la Meridiana amb la de la Diagonal. Finalment, aquest carril també connectarà amb el que està projectat al carrer de Badajoz per sota de la Diagonal. D’aquesta manera, la secció del carrer de Badajoz entre la Meridiana i la Diagonal quedarà establerta pel carril bici bidireccional, un parterre, un carril bus en sentit mar, i dos carrils de circulació i un altre carril bus en sentit muntanya.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!