Fins a l’arribada de les restriccions per la pandèmia de la covid, davant de la platja de la Nova Mar Bella hi havia a disposició de tota la ciutadania un gran aparcament de cotxes en superfície i gratuït, una absoluta raresa en un consistori definit per la seva continuada actuació contra el vehicle privat. L’any 2020 però, i en línia amb altres actuacions per evitar aglomeracions i garantir el distanciament social, l’ajuntament va optar per restringir l’accés a aquest pàrquing, impedint l’accés als cotxes col·locant blocs de formigó new jersey a l’entrada. D’aleshores ençà, tot i que ja han passat dues temporades de platges, l’accés en vehicle privat continua impossibilitat.

Ara, i en el marc del projecte de reforma del front marítim presentat aquest mateix dijous, l’Ajuntament de Barcelona ha donat per tancat l’aparcament gratuït de forma definitiva i ha confirmat que no tornarà a obrir mai més. De fet, el projecte presentat ja preveu la reconversió de tota la zona, actualment un solar pràcticament sense ús, en un ampli passeig verd, amb arbres i espais diferenciats per a vianants, carril bici i zones esportives, però mentre no es comenci a treballar en la nova reurbanització, que no serà en tot cas, fins a finals del 2023, no hi ha intenció de reobrir-lo.

Així ho ha confirmat la segona tinenta d’alcaldia de l’ajuntament, Janet Sanz, que ha destacat que el futur projecte suposarà passar “d’un pàrquing a un passeig verd”. Així mateix, el regidor de Sant Martí, David Escudé, ha defensat el futur projecte com la transformació d’un “pàrquing una mica trinxat a un espai més apte per caminar i practicar esport”. En tot cas, el que queda clar és que ni aquest estiu ni el vinent, encara que no hagin començat les obres de transformació del litoral, no es tornarà a obrir una zona d’aparcament que era molt utilitzada, precisament, pels usuaris de les platges, que hauran de seguir amb l’alternativa de deixar els cotxes privats en els pàrquings de pagament propers.

No es contempla la cobertura de la Ronda Litoral

Un altre aspecte del projecte és que, de moment, no es contempla la cobertura de la Ronda Litoral que transcorre en trinxera per la mateixa zona afectada per la reurbanització. Sobre aquest aspecte, Sanz ha assenyalat que en el pla presentat aquest dijous “ni es descarta ni s’incorpora”, per la qual cosa, en tot cas, quedaria per a un futur projecte. Això sí, segons ha assenyalat l’arquitecte en cap, Xavier Matilla, dins els plans de reurbanització s’està estudiant instal·lar “algunes passeres” per sobre de la ronda, que millorarien la connexió entre la zona de platges i els barris del districte de Sant Martí.