El carrer Muntaner de Barcelona, entre Laforja i Maria Cubí, romandrà tallat durant 13 mesos des d'aquest diumenge. Això és degut a causa de les obres de construcció d’una sortida d’emergència del futur túnel del perllongament de la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), entre les estacions d'Espanya i Gràcia. El projecte, amb una inversió superior als 400 milions d’euros, permetrà connectar les línies FGC Vallès i Llobregat-Anoia i millorar la cobertura de transport públic a la ciutat de Barcelona. Aproximadament, aquesta actuació afectarà la circulació d’uns 13.000 vehicles que circulen cada dia per aquest tram.
Ampliació de la capacitat de la Via Augusta
Per minimitzar l’impacte d’aquest tall, l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya han habilitat un segon carril a la Via Augusta en sentit Besòs, entre els carrers de Muntaner i Balmes. També es reconfigurarà la cruïlla amb Balmes per facilitar el desviament del trànsit que habitualment baixa per Muntaner, permetent recuperar el sentit mar per Balmes. A més, s’habilitarà el gir a l’esquerra de Via Augusta cap a Balmes en sentit muntanya, mentre que el gir cap a Brusi quedarà prohibit per mantenir els dos carrils nous.

Canvi de sentit del carrer d'Amigó
A més, des del 27 de juliol, està implantada una altra mesura, la del canvi de sentit del carrer d'Amigó, entre la Via Augusta i la Travessera de Gràcia. Amb aquest canvi, els vehicles que vinguin de la Via Augusta poden girar en sentit mar pel carrer d'Amigó, abans d'arribar al carrer de Muntaner, creant una nova connexió de baixada entre la Via Augusta i la Travessera de Gràcia i l'avinguda Diagonal. A més, facilita el desviament del trànsit procedent de Via Augusta en direcció mar, abans d’arribar al tram tallat de Muntaner. Aquest canvi també genera un itinerari alternatiu per a la línia V13 de TMB, que circula de baixada pel carrer de Muntaner. A partir d'aquest diumenge, aquesta línia circularà per Muntaner fins al carrer dels Madrazo, des d'on s'incorporarà al carrer d'Amigó fins a la Travessera de Gràcia.

Aquestes modificacions formen part del desplegament de les obres del perllongament de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat, una actuació que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, tres noves estacions, la remodelació de dues més i l’execució de dues sortides d’emergència. El projecte, amb una inversió superior als 400 milions d’euros, permetrà connectar les línies FGC Vallès i Llobregat-Anoia i millorar la cobertura de transport públic a la ciutat de Barcelona.