El bitllet senzill de transport públic a l’àrea de Barcelona inicia aquesta setmana la seva transformació cap al sistema sense contacte T-mobilitat. Aquest títol, que no és integrat, només permet viatjar dins la xarxa de l’operador que el ven i no ofereix possibilitat de transbordaments, es venia fins ara en format físic tradicional. Un cop s'hagi efectuat el procés, el bitllet senzill es carregarà en una targeta T-mobilitat de cartó sense contacte que es podrà adquirir i recarregar a les màquines d’autovenda de les estacions de ferrocarril, metro i tramvia. Aquest canvi permetrà que els usuaris puguin conservar la targeta i carregar-hi més bitllets senzills o altres títols integrats com la T-casual o la T-familiar, facilitant així la reutilització i contribuint a un sistema més còmode i sostenible.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és el primer operador que implanta aquest nou format a partir d’aquest dimecres en algunes estacions, mentre que TRAM, TMB i Rodalies tenen previst fer-ho durant el 2025. Els usuaris que ja disposin d’una targeta T-mobilitat podran carregar-hi directament el bitllet senzill, mentre que qui no en tingui haurà de pagar 1 euro per la targeta de cartó, que s’haurà d’afegir al preu del bitllet. Aquest sistema suposa un pas important cap a l’eliminació dels bitllets magnètics, que actualment representen només un 25% de l’ús total, i facilita la gestió dels títols de transport amb un suport reutilitzable, més pràctic i adaptat a les noves tecnologies.

Modernització i canvi sostenible

Amb aquesta novetat s’actualitza l’experiència d’usuari i es busca alinear el bitllet senzill amb la digitalització de la resta de títols de transport de l’àrea metropolitana. El nou bitllet es pot comprar des d’aquest dimecres a 13 estacions de la línia Barcelona-Vallès i 6 de la línia Llobregat-Anoia, a través de les màquines d’autovenda que ja permeten adquirir-lo en format sense contacte. El desplegament continuarà de manera progressiva fins a arribar a totes les estacions de les línies metropolitanes d’FGC durant el mes de maig.

Aquesta modificació apareix després de l'anunci de la renovació de les màquines expenedores de bitllets de Transports Metropolitans de Barcelona, que té la previsió d’instal·lar entre 290 i 397 nous dispositius a les 126 estacions de la xarxa convencional de metro entre 2027 i 2028. Aquestes noves màquines emetran les T-mobilitat en format de plàstic, acceptaran nous mètodes de pagament com Bizum i targetes bancàries sense contacte, i oferiran funcionalitats avançades com la impressió de factures, atenció al client remota, lectura de codis QR i barres i serveis personalitzats per a l’usuari. Les noves màquines i el traspàs del bitllet senzill se sumen al conjunt de mesures per l'homogeneïtzació, digitalització i sostenibilitat dels títols i bitllets de transport públic de Barcelona.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!