L’Ajuntament de Barcelona reurbanitzarà els Jardinets de Gràcia, al tram superior del passeig de Gràcia, amb una intervenció que començarà a finals d’any i que preveu que l’espai entre les façanes i el passeig central sigui de plataforma única al costat Llobregat mentre que al costat Besòs s’habilitarà un carril bici. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona aquest dimarts, la Comissió de Govern ja ha aprovat definitivament el projecte executiu de reurbanització, que preveu la intervenció en un àmbit de 2.715 metres quadrats per millorar l’espai públic i la connexió amb l’avinguda Diagonal. S’hi destinaran 1,46 milions d’euros i la previsió és poder iniciar les obres a finals d’any, amb una durada estimada de sis mesos.
La intervenció en aquest àmbit preveu pacificar i dotar de continuïtat la rambla central dels Jardinets amb la vorera del costat Llobregat, de manera que s’eliminen els carrils de circulació en sentit mar i es guanya més espai d’estada i de pas per a vianants. L’espai que ara ocupa la calçada esdevindrà plataforma única per a vianants, deixant només la circulació autoritzada per a la sortida de l’aparcament soterrat. També es modificarà l’alineació de la vorera amb la rotonda de la Diagonal per millorar la connexió entre tots dos àmbits. L’actuació inclou la creació de parterres i la col·locació de nou mobiliari urbà, amb nous bancs de formigó prefabricat rectes i 10 bancs i 17 cadires de llistons de fusta.
Al costat Besòs, la intervenció se centrarà en la millora de la connexió en bicicleta entre l’Eixample i Gràcia en aquest punt. El carril bici actual que puja pels Jardinets i dona continuïtat als que discorren per la Diagonal i el passeig de Gràcia actualment queda tallat just a l’inici de l’àmbit. La intervenció que es planteja ho corregirà de manera que s’allargarà el carril bici 47 metres fins al carrer de Bonavista i poder connectar així amb l’interior de la Vila de Gràcia. Aquesta intervenció ja es va anunciar a finals del 2023, pendent, això sí, de la dotació pressupostària necessària.
En aquell moment es va assenyalar que la calçada actual es transformaria en plataforma única a l'àmbit Llobregat amb paviment de microasfalt de color vi, i es modificarà l'alineació de la vorera amb la rotonda de Diagonal per millorar la connexió entre tots dos àmbits. A més, el projecte preveia crear uns parterres delimitats amb peça de granit i arbustos que separaran l'espai de pas de vehicles i els àmbits d'estada