L’inici del mes de novembre, un cop superada la jornada de Tots Sants, marca el tret de sortida oficiós de la campanya nadalenca, que pel que fa a la captació de turistes cada cop s’avança més en el calendari, i més en un context de recuperació postpandèmica on convèncer els visitants de les bondats d’una destinació s’ha convertit en una cursa on participen totes les grans ciutats del món. Barcelona no es vol quedar enrere i aquest dimecres ha donat per iniciada la campanya turística de Nadal, que enguany s’ha avançat una setmana respecte a l’any passat i que inclou, entre els objectius, pescar el màxim de turisme madrileny.

marce collboni franco turisme barcelona nadal foto jp
Un moment de la presentació de la campanya de Nadal de Barcelona Turisme / Foto: Jordi Palmer

Així ho ha explicat el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, que en la presentació de la campanya s’ha referit a l’emissió d’anuncis a les pantalles publicitàries gegants situades a la plaça Callao de Madrid com un dels “hits” de la comunicació prevista per atreure visitants. De fet, Collboni ha insistit en els objectius programàtics del turisme que ja va exposar en la valoració de la campanya de l’estiu, menys turisme però amb estades més llargues, que comporta més despesa i menys aglomeració, i ha volgut defensar la proposta nadalenca barcelonina centrada sobretot en els aspectes “culturals, familiars i de restauració, comerç i hostaleria”, sense oblidar el contingut religiós i fins i tot l’ensucrat esperit nadalenc com a “antídot per a anys complicats”.

En tot cas, segons ha detallat Alexandra Marco, directora de màrqueting de Turisme de Barcelona, la intenció de la campanya és “posicionar Barcelona com el millor Nadal del sud d’Europa”, incidint en aspectes com “l’ADN artístic i creatiu de la ciutat”, davant de propostes en les quals és més difícil de diferenciar la ciutat, com els mercats nadalencs o la il·luminació. “Barcelona, l’escenari de Nadal’ és el lema de la campanya, que té com a imatge una “nena emocionada” i que es dirigeix als públics català, espanyol i el de “de proximitat internacional”, amb incidència concreta als mercats francès, britànic i italià, que són els que millor han evolucionat en els darrers mesos. La campanya té un pressupost de 440.000 euros i inclourà missatges i vídeos en català, castellà, anglès i francès.

 

Al seu torn, Collboni ha insistit en la importància de l’aposta madrilenya, i irònicament ha assenyalat que “un gol en camp contrari compta doble”. En aquest sentit, la campanya preveu projectar en dues grans pantalles l’audiovisual ‘Barcelona, el escenario de la Navidad’ durant una setmana amb un impacte estimat de més de 4 milions de persones dels que es calcula que passen per davant. Marco ha afegit que per Nadal, “els madrilenys fugen de Madrid i estem encantats que vinguin a Barcelona”.