L’Ajuntament de Barcelona no només ha aixecat la bandera contra l’ampliació de l’aeroport del Prat, en una decisió que ha esquerdat el govern de Colau per les discrepàncies mantingudes al respecte entre Barcelona en Comú i el PSC, sinó que a més en defensa la reducció de vols, en concret els que tenen com a destinació Madrid i València.

En un informe elaborat per Barcelona Regional per a l’Ajuntament de Barcelona, avançat per betevé i titulat ‘Proposta per la reducció de l’impacte en clau climàtica del transport aeri associat a l’aeroport de Barcelona’ s’analitza la possibilitat de substituir rutes de vol comercial en aquells casos “que hi hagués una alternativa ferroviària a menys de 7 hores”, entre les quals figuren les que tenen com a destinació els aeroports d’Alacant, Bilbao, Burgos, Granada, Lió, Lleó, Madrid, Màlaga, Marsella, París, Sant Sebastià, Sevilla, Tolosa de Llenguadoc, València i Valladolid.

Liquidar els vols amb València, reduir els de Madrid

En clara contradicció amb la intenció d’Aena i dels sectors econòmics d’ampliar la capacitat del Prat, l’informe de Barcelona Regional proposa “com acció immediata” la reducció de vols i en concret considera convenient  liquidar la ruta aèria Barcelona-València i disminuir en dos terços els vols amb origen o destinació Madrid en considerar que “disposen de capacitat ferroviària suficient”.

 

 

En el cas de València es planteja “l’eliminació de la ruta pel poc volum de passatgers implicats i pel fet que la proporció de passatgers de connexió no és especialment significativa” mentre que en el cas de Madrid, es planteja una proposta que implicaria “una reducció del -66% dels vols de la ruta Barcelona-Madrid afectant a aquells que tenen una proporció de passatgers de connexió inferiors al 30%”.

Barcelona Regional és una agència pública de planejament estratègic, urbanisme i infraestructures liderada per l’Ajuntament de Barcelona i presidida per Janet Sanz, segona tinenta d’alcaldia a l’ajuntament de la capital catalana. La intenció de l’informe és donar resposta a la voluntat expressada per l’Ajuntament de Barcelona per mitjà de la Declaració d’Emergència Climàtica de que el sector aeronàutic s’involucri en la lluita contra el canvi climàtic.

 

Imatge principal: Centenars de carrets portaequipatges acumulats a l'aeroport del Prat / ACN