Només un dia després de confirmar-se que Elisenda Alamany serà la candidata d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, aquesta ha promès suspendre les llicències de comerços de "monocultiu turístic" com supermercats 24 hores, si és elegida alcaldessa a les eleccions municipals del 2027. Ho ha afirmat durant el congrés regional dels republicans, que l'ha proclamat oficialment com a cap de llista pels comicis a la capital catalana. També ha assegurat que aquesta suspensió arribarà fins a la "prohibició total" d'aquests establiments i ha inclòs també botigues de souvenirs i d'ungles. Precisament, el plenari de Barcelona va aprovar a finals de l'any passat un pla per regular els supermercats 24 hores arran d'una iniciativa impulsada per ERC. Des del 2020 fins al 2024 es van concedir 700 llicències de supermercats de fins a 300 m² a la ciutat, la qual cosa Alamany ha responsabilitzat els Comuns i el PSC d'haver perdut l'"equilibri" i de no haver apostat per una Barcelona orgullosa i ambiciosa.

Alamany ha argumentat la seva proposta assegurant que la desaparició de comerços de barri és "un degoteig constant" i és "un senyal de la Barcelona que s'està perdent". Per això, ha demanat un "cop de timó radical" pel que fa al model econòmic de la ciutat. Segons ella, aquest fenomen "és el veritable reemplaçament", i no el que diu l'extrema dreta, ja que quan tanca un local històric, "obre un brunch, una botiga d'ungles o de souvenirs". La republicana ha insistit que "no em tremolarà el pols per defensar la identitat de la nostra ciutat" i ha sostingut que Barcelona ha de ser moderna, oberta i competitiva, però, al mateix temps, una ciutat en la qual els seus ciutadans arribin a final de mes i en la qual es pugui viure plenament en català.

En el seu discurs focalitzat sobretot en el turisme, Alamany s'ha referit a la pujada de la taxa turística aprovada aquesta setmana en el Parlament i que, sosté, aportarà 60 milions a la ciutat en tres anys. "Uns ingressos que han de servir perquè els barcelonins deixem de subvencionar el turisme", ha destacat. Així mateix, també ha remarcat una iniciativa impulsada per ERC perquè les comunitats de veïns puguin actuar contra els pisos turístics i l'aprovació aquest divendres de la bonificació del 50% del menjador escolar a famílies de la ciutat, una cosa que ha reivindicat com a necessària "perquè l'encariment del cost de la vida és el drama silenciós i sagnant de les famílies de Barcelona".

Junqueras evita parlar dels pressupostos

Abans de la proclamació d'Alamany com a candidata a l'alcaldia de Barcelona, ha intervingut el president d'ERC, Oriol Junqueras, que ha evitat fer referència a l'estira-i-arronsa amb els socialistes entorn dels pressupostos catalans per a aquest 2026. Junqueras ha dit que és una "sort" i un "honor" tenir Alamany com a candidata a l'alcaldia de Barcelona, una ciutat per a la qual ha desitjat la "màxima ambició" com a capital de Catalunya.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!