La ronda del Mig de Barcelona, que uneix en un traçat de catorze quilòmetres la zona portuària de la Zona Franca amb l’avinguda Meridiana, manté encara un tram amb fesomia d’autopista urbana al districte de les Corts on té el nom de Gran Via de Carles III, entre els carrers de Mejía Lequerica i Dolors Masferrer i la plaça de Prat de la Riba, amb un tram d’uns 850 metres on la ronda transcorre en trinxera, cosa que dificulta la permeabilitat i la connectivitat dels barris. Això ha provocat un moviment veïnal a favor de la seva cobertura, una demanda que, tot i tenir el suport d’alguns grups polítics, ha estat descartada per l’Ajuntament de Barcelona a causa del seu cost econòmic.

Així ho han confirmat fonts municipals a ElNacional.cat poc després que Betevé avancés que l’actual govern de Barcelona deixava al calaix les intencions de cobrir aquest tram de la ronda del Mig. La decisió es fonamenta en les conclusions dels informes tècnics sobre la transformació de la ronda del Mig, on es conclou que “estudiats els requeriments tècnics, el cost econòmic i l’impacte en la mobilitat que comportaria aquesta actuació, actualment no és viable”. Les mateixes fonts indiquen, tanmateix, que la voluntat del consistori és continuar treballant per convertir la ronda en "un carrer integrat a la ciutat amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’espai i els aspectes ambientals de la via".

Per contextualitzar, l’existència d’aquest tram d’autopista urbana separa els tres barris del districte —les Corts, Pedralbes i la Maternitat i Sant Ramon— i coincideix amb l'encreuament de la Diagonal a la plaça de Maria Cristina, de manera que esdevé un dels punts amb més trànsit de la ciutat de Barcelona, amb un total de vint-i-set carrils de trànsit i, a conseqüència d’això, amb més contaminació, tant atmosfèrica com acústica. Tot aquest cúmul de circumstàncies va fer que un grup de veïns de la zona es constituïssin, el gener del 2024, en l’associació veïnal Millorem Barcelona, una entitat que promou, explícitament, "millorar la qualitat de vida del veïnat i de la ciutat mitjançant la cobertura de la ronda del Mig, entre el carrer Mejía Lequerica i la plaça Prat de la Riba".

L’actual situació fa que sobre el terreny la problemàtica sigui palpable amb un soroll intens i continu que acompanya el vianant en el trajecte per la Gran Via de Carles III entre el carrer Mejía Lequerica i la plaça de Prat de la Riba, amb alguns trams amb una complicació afegida: l’estretor de les voreres. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!